ادعای نیکی هیلی: حماس ۷۰ موشک به اسرائیل پرتاب کرد که یکی از آن‌ها به یک مهد کودک خورد

    کد خبر :292750

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ابراز خشم از اینکه نتوانسته اند قطعنامه ضد مقاومت خود را پیش ببرد، گفت: هدف اصلی حماس نابودی اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، نیکی هیلی بعدازظهر چهارشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست وی برای حمایت از رژیم صهیونیستی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: من امروز می خواهم از گروه تروریستی حماس صحبت کنم. ما قطعنامه ای برای محکوم کردن حملات موشکی حماس به اسرائیل تنظیم کردیم اما این قطعنامه در کمال تعجب در اینجا متوقف شد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: 29 ماه مه، حماس حداقل 70 موشک به اسرائیل پرتاب کرد. خوشبختانه کسی کشته نشد اما یکی از این موشک ها به یک مهد کودک پرتاب شد و این نشان می دهد که هدف وحشتناک این گروه چه بوده است.
هیلی اضافه کرد: حماس به طور علنی مسئولیت حمله را به عهده می گیرد و تنها ناراحتی آنها این است که این حمله منجر به کشته شدن کسی نشده است.
وی اظهار کرد: از این وضعیت می توان نتیجه گرفت که این حملات آنچه را که ما همیشه گفته ایم، ثابت می کند. اینکه هدف اصلی حماس نابودی اسرائیل است. تمامی اقدامات حماس در راستای یک استراتژی است و آن آسیب حداکثری به اسرائیل است.
نماینده آمریکا که مانع اصلی تصویب قطعنامه های مورد حمایت 14 عضو دیگر شورای امنیت بوده است و دولت متبوعش به طور یکجانبه و برخلاف مقررات بین المللی قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی دانسته است، گفت: حماس می خواهد به مردم دنیا بگوید که مردم غزه به حمایت بین المللی نیاز دارند در حالیکه غزه به حمایت در مقابل حماس نیاز دارد. این حماس است که تهدید غزه است.
هیلی افزود: من امروز از همگی می پرسم کدام یک از شما می پذیرید 70 موشک به کشورتان شلیک شود؟ ما می خواهیم به مردم غزه کمک کنیم اما اینجا باید به رفتار نابودگر حماس توجه کنیم. حماس سه خط برق را دیروز تخریب کرد و اینها نشان می دهد که حماس حتی به فکر مردم غزه نیست.
اظهارات هیلی در حالی مطرح شد که وی از کسی نپرسید اگر اشغالگران بیش از 100 نفر از شهروندانتان را به خاک و خون می کشیدند و بیش از 11 هزار نفر را مجروح می کردند، چه می کردید.
وی ادامه داد: حماس همچنین می خواهد رنج مردم غزه را افزایش دهد. امروز حماس آتش بس یک طرفه اعلام کرده است و ما امیدواریم که موشکی پرتاب نکنند اما همین که آنها آتش بس اعلام می کنند، نشان می دهد که چه نقشی در این جنگ داشته اند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: رفتار اسرائیل دفاع از خود است و این شورا در محکوم کردن حماس همواره شکست خورده است. ادامه محکوم کردن اسرائیل بدون اینکه عمل رهبران غزه را ببینید این سوال را به ذهن می آورد که واقعا چه کسی به فکر حل موضوع است؟
رژیم صهیونیستی از صبح روز سه شنبه در چندین نوبت مواضع نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه را هدف قرار داده است.
در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزات و حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، ده ها خمپاره و موشک به شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده که بر اثر این حملات شماری از اشغالگران زخمی شده اند.
پیش تر حماس و جهاد اسلامی در بیانیه ای مشترک در واکنش به حملات سه شنبه مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی اعلام کردند: پاسخ بمباران را با بمباران و خون را با خون می دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید