رایزنی‌های سعد الحریری با عربستان برای چینش کابینه

    کد خبر :292629

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: رایزنی‌ها سعد الحریری در سفر خود با عربستان می‌تواند بر روی چیدمان کابینه دولت لبنان موثر باشد.

اصغر زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر مجدد سعد الحریری به عربستان تصریح کرد: با انتخاب مجدد سعد الحریری به عنوان نخست وزیر لبنان، پس از انتخابات پارلمانی این کشور و سفر به عربستان؛ در کنار ماجرای بازداشت وی در عربستان در سال گذشته و صحبت‌های مقامات فرانسوی درباره این رویداد مجادله‌هایی بین دولت عربستان و دولت فرانسه به راه افتاده است.

وی افزود: مکرون در موضع‌گیری اخیر خود بحث بازداشت سعد الحریری را مجددا بازگو کرد و همین موضوع باعث اختلاف بین دولت عربستان و فرانسه شده است.

زارعی با بیان این موضوع که پنهان شدن یک ماه بن سلمان نیز بر روابط عربستان با کشور‌های اروپایی سایه انداخته است، گفت: سفر سعد الحریری به عربستان می‌تواند دور جدیدی از تعاملات دولت جدید لبنان را با عربستان به دنبال داشته باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به پیروزی محور مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان ادامه داد: با توجه به پیروزی محور مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان، تمامی سرمایه گذاری‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان برای عدم پیروزی محور مقاومت خنثی شد و حمایت محور مقاومت و حزب الله از سعد الحریری شرایط جدیدی برای دولت لبنان به وجود آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وی گفت: با توجه به روابط سنتی فرانسه با لبنان و تعاملی که لبنان با عربستان دارد، این موضوع می‌تواند مجادله بین فرانسه و عربستان را باعث شود و از نظر من رایزنی‌هایی که سعد الحریری در سفر خود با عربستان انجام می‌دهد می‌تواند بر روی چیدمان کابینه دولت لبنان موثر باشد.

زارعی خاطر نشان کرد: دولت فرانسه با توجه به رویکروی که عربستان اتخاذ کرده به دنبال آن است که فشار‌های بیشتری بر عربستان وارد کند تا بتواند منافع بیشتری کسب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید