کشف محموله‌ “باله کوسه” از گونه‌های در معرض خطر در سنگاپور

    کد خبر :292592

کشف تعداد زیادی باله کوسه‌ از چندین گونه در معرض خطر انقراض از جمله گونه آرام و عظیم‌الجثه وال کوسه در یک محموله هواپیمایی سنگاپور که به هنگ کنگ منتقل می‌شد بار دیگر چالش‌های گسترده سرزمین‌های چین را در زمینه تنظیم تجارت حیات‌وحش نشان داد.

به گزارش ایسنا، این محموله ۹۸۰ کیلوگرمی از کلمبو، پایتخت تجاری سری لانکا و از مسیر سنگاپور به هنگ کنگ برده می شد.

در حالی که حمل بال کوسه در خطوط هوایی سنگاپور ممنوع است، هواپیمایی این کشور اعلام کرده که این محموله تحت عنوان ” غذای دریایی خشک” بر چسب گذاری شده بود. هنگ کنگ نیز اگر چه واردات باله کوسه را به عنوان خوراکی لذیذ مجاز می داند اما در مورد تجارت گونه های کوسه هایی که در فهرست معاهده تجاری چند جانبه حفاظت از جانوران و گیاهان در معرض خطر سازمان ملل (CITES) عنوان شده اند به مجوز نیاز است. هنگ کنگ بزرگترین قطب تجارت جهانی باله کوسه بوده و در مسیر جلوگیری از تجارت غیر قانونی آن حرکت کرده است.

خطوط هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده که در تمامی ایستگاهها از محموله های ” غذای دریایی خشک ” نمونه برداری می شود و بلافاصله این محموله ها بررسی خواهند شد.

به گزارش رویترز، سالانه بیش از ۷۰ میلیون قطعه کوسه کشته می شوند که منجر به انقراض بیش از یک چهارم از گونه های این آبزیان شده است.

به رغم کمک فعالان زیست محیطی به کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی حجم باله های کوسه وارداتی به هنگ کنگ در ۱۰ سال گذشته، افزایش عرضه غیر قانونی این محموله‌ها باعث شده دولت این کشور هزاران کیلوگرم از باله‌های گونه‌های در معرض تهدید از جمله کوسه سرچکشی و کوسه پوزه سفید اقیانوس را توقیف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید