علت گرانی گوشت چیست؟

    کد خبر :292522

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است. به همین دلیل، تجار ایرانی در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در حاشیه جلسه امروز ( چهارشنبه 9خرداد) هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: کنترل قیمت‌ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز گوسفندی به عرضه پیشی گرفته است.​

وی افزود: بخش عمده تولید گوشت گوسفندی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان، عشایر و روستاییان است که با کمبود ظرفیت مراتع و محدودیت تامین علوفه مواجه هستند و این امر موجب بروز مشکلاتی برای تولید و تامین دام سبک شده است.

**برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم

حجتی با بیان اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که تجار ایرانی در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، برای واردات از مناطق دور دست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید با هواپیما حمل شود که اکنون گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می‌شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.

حجتی با اشاره به تاثیر اعتصاب کامیون‌داران بر حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: اعتصاب کامیون‌داران در مبادی بندری تاثیر زیادی داشته اگر چه این موضوع در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

**دولت خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستورکار دارد

وی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهمیه سطح تولید به مناطق داده شده اما به دلیل مسائل اقلیمی و زودتر گرم و سردشدن برخی مناطق کشور، ممکن است همزمان محصول گوجه فرنگی از دو استان جیرفت – کهنوج و بندرعباس وارد بازار شود که موجب افت قیمت می‌شود.

حجتی افزود: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستور کار دارد و تاکنون 8 هزار تن سیب‌زمینی طرح استمرار در خارج از فصل تولید خریداری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید