ارتباط با اقوامی که صله‌رحم را قطع می‌کنند، «هنر» است

    کد خبر :29249

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه ارتباط با اقوامی که از ما قطع ارتباط کردند، «هنر» است، گفت: در دین اسلام بر موضوع صله‌رحم و ارتباط با خویشان بسیار تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) طی جلسه‌ای در ادامه جلسات تفسیر خود به آیه ششم سوره مبارکه احزاب اشاره کرد و گفت: اولویت داشتن پیامبر اکرم (ص) بر همگان و اینکه همسران پیامبر (ص) مادران امت هستند، از جمله پیام‌های این سوره به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) اظهار کرد: همه ازدواج های پیامبر اکرم (ص) در موقعیت و شرایط خاصی بوده است، اما طبق فرمایش خود پیامبر (ص) هیچ یک از همسران ایشان مانند خدیجه (س) برایشان نشد.

وی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در یکی از دیدارهایی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند: زنان پیامبر(ص) معصوم نبودند و رتبه آنان نیز یکسان نبود، با این حال احترام به همسران پیامبر اکرم(ص) باید پیوسته مورد توجه همگان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله مهم صله رحم گفت: در دین اسلام بر موضوع صله رحم و ارتباط با اقوام و خویشان بسیار تأکید شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به کلامی از امام سجاد (ع) مبنی بر اینکه 2 گام نزد خداوند از اهمیت ویژه برخوردار است، اظهار کرد: اولین آن، قدم در راه جهاد و دومین آن نیز در مسیر مهم صله رحم است. باید تا زنده هستیم به امر صله رحم توجه ویژه‌ای داشته باشیم،  این در حالی است که در زمان مرگ یکدیگر به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود.

 وی با بیان اینکه ارتباط با خویشانی که از ما قطع ارتباط کردند، هنر است، تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی با اشاره به درجاتی از بهشت می‌فرماید: امام عادل، مرد متأهلی که صبور باشد و کسی که با فامیل ارتباط وثیقی دارد، سه گروهی هستند که در این درجات جای می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید