واکنش وزیر ارشاد به تحریم افطاری رئیس‌جمهور از سوی برخی هنرمندان

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۲۴
    کد خبر :292489

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات مشکلی نداریم و کاغذها را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان تصویب شده خریداری می‌شود.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تحریم افطاری رئیس‌جمهور از سوی برخی از هنرمندان به دلیل اعتراض به شرایط اقتصادی کشور گفت:‌ سنت افطاری رئیس‌جمهور که هر ساله برگزاری می‌شود فرصتی را فراهم می‌کند تا رئیس‌جمهور با اقشار مختلف از جمله هنرمندان گفت‌وگوی دو طرفه داشته باشد.

وی افزود: این یک فرصت ارتباطی است که هم هنرمندان با رئیس‌جمهور گفت‌وگویی داشته باشند و هم ایشان نقطه نظراتشان را بیان کنند. امسال هم به اعتبار شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای که داریم این دیدارها و گفت‌وگوها اهمیت‌ ویژه‌ای پیدا می‌کند. شرایط فعلی کشور همدلِی‌ها و همراهی‌هایی بیشتری را می‌طلبد تا جامعه ایرانی با یک انسجام بیشتر از این دوره عبور کند.

به گزارش تسنیم، ‌وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: طبیعی است که افراد ایده‌ها و نظرات مختلفی داشته باشد. برداشت ما این است که جامعه هنری و فرهنگی کشور همانند گذشته حضور همدلانه‌ای خواهند داشت.

**شرایط فعلی کشور همدلِی‌ و همراهی‌ اقشار مختلف را می‌طلبد

صالحی درباره ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شد که طبعا به کمک آن شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی سیاستگذاری در این اساسنامه پیش‌بینی شده که برخی از وزرا و مجموعه‌های عمومی در آن حضور دارند، از سوی دیگر آیین‌نامه مالی این کانون‌ها در اختیار این شورا قرار گرفته است. به نظر می‌آید فاصله تاخیر زمانی که در اساسنامه کانون‌ها داشتیم ضربه‌هایی از لحاظ ساختاری به کانون‌ها زده، این در حالی است که این کانون‌ها نه تنها در حوزه‌های دینی، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

صالحی تصریح کرد: بیش از 22 هزار کانون و 12 هزار کتابخانه در مساجد وجود دارند، این نهادهای فرهنگی با کمک اساسنامه که استقرار قانونی و چارچوب‌دار آنها را فراهم می‌کند، می‌توانند شرایط بهتری را در دهه پنجم انقلاب فراهم آورد.

**مشکلی برای خرید کاغذ نداریم/ در توزیع مشکلاتی هست

وزیر ارشاد درباره مشکل پیش آمده برای تامین کاغذ مطبوعات در پی نوسانات ارز گفت: مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات و تامین ارز در این رابطه نداریم و با همان قیمت 4200 تومان مصوب کاغذها را خریداری خواهیم کرد. انتظار می‌رود جریان توزیع کننده کاغذ با دقت بیشتری در رابطه با توزیع کاغذ برخورد کند؛ چراکه نابسامانی‌هایی در زمینه توزیع کاغذ وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به آن برخورد لازم را خواهد کرد. برای تامین ارز خرید کاغذ مشکلی نداریم، اما در توزیع آن مشکلاتی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید