وزیر خارجه آلمان از کمک به اقتصاد ایران خبر داد

    کد خبر :292237

وزیر خارجه آلمان امروز گفت تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای پایبند باشد، آلمان هم آمادگی دارد تا در بازسازی اقتصاد و بهبود روابط بازرگانی به این کشور کمک کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام پایبند است، آلمان هم آمادگی دارد تا به ایران در زمینه بازسازی اقتصاد و روابط بازرگانی به این کشور کمک کند.

به گزارش فارس، بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه آلمان در جریان نشست Global Solutions در برلین گفت: ما تا زمانی که ایران به تعهدات خود به توافق هسته‌ای پایبند باشد، به اقدام در این زمینه که این کشور در زمینه بهبود شرایط اقتصاد و روابط بازرگانی مثبت امیدوار باشد، ادامه خواهیم داد.

ماس هفته گذشته پس از دیدار با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود گفته بود که دو کشور در مسیرهای کاملا جداگانه‌ای در برابر ایران گام بر می‌دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت (۸ ماه می) اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. دیگر کشورهای عضو توافق از این اقدام حمایت نکردند و تاکید کردند که بر تعهدات خود در برجام پایبند هستند. از آن زمان مذاکراتی برای ادامه برجام بدون آمریکا پیگیری می‌شود.

نگرانی از آینده همکاری اقتصادی با ایران از جمله مهمترین مواردی است که کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند به منظور برطرف شدن آن اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید