چالش روسیه و اوپک همزمان با افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا

    کد خبر :292224

آمریکا قصد دارد طی ماه‌های آینده حجم بالایی از نفت خام خود را روانه بازارهای آسیایی کند که این مساله یک چالش بزرگ برای روسیه و کشورهای عضو اوپک به شمار می رود.

در حالی که آمریکا برای صادرات نفت خام خود به بازارهای آسیایی برنامه‌ریزی می کند، این مساله موجب کاهش سهم روسیه و اوپک در بازار انرژی منطقه خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، بر اساس این گزارش ایالات متحده قصد دارد در ماه ژوئن روزانه ۲٫۳ میلیون بشکه نفت صادر کند که ۱٫۳ میلیون بشکه آن به بازارهای آسیایی خواهد بود.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که صادرات نفت این کشور طی دو هفته گذشته به بیش از ۲٫۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اختلاف قیمت ۹ دلاری بین نفت سبک آمریکا و نفت برنت دریای شمال این شانس را برای پالایشگاه‌های آسیایی فراهم کرده است تا واردات نفت سبک خود از روسیه و خاورمیانه را کاهش دهند.

یک خریدار نفت در جنوب شرق آسیا گفت: اگر عربستان سعودی قیمت نفت صادراتی خود طی ماه آینده را کاهش ندهد ما از سایر مناطق نفت مورد نیاز خود را تامین خواهیم کرد. ما قطعا خرید نفت از آمریکا را افزایش می‌دهیم.

پالایشگاه‌های چین از مشتریان عمده نفت آمریکا در ماه ژوئن هستند. هند و کره جنوبی نیز دیگر خریداران بزرگ نفت آمریکا به شمار می‌روند که به ترتیب ۶ و ۷ میلیون بشکه نفت آمریکا را خریداری کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید