فعال سیاسی اصلاح طلب: روحانی وزرای ناتوان و بی‌انگیزه را تغییر دهد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :291955

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: رئیس‌جمهور موظف است وزرای ناتوان و بی‌انگیزه را تغییر دهد.

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به عملکرد یکساله دولت دوازدهم گفت: انتخاب مجدد آقای روحانی با رای بیش از 24 میلیون نفر در اردیبهشت 96 فضای کشور را به تحقق شعارهای انتخاباتی او امیدوارتر کرد.

وی افزود: در سال 92 با توجه به اینکه آقای روحانی آشنایی با فضای اجرایی کشور نداشت، شعارهای او بیشتر جنبه انتخاباتی داشت، بنابراین تحقق آن وعده‌ها دور از انتظار به نظر می‌رسید. ولی در سال 96 با توجه به تجربه 4 ساله مدیریت کشور، شعارهای مطرح شده از سوی رئیس جمهور به نحوی عملگرایانه‌تر شد.

سخنگوی حزب اسلامی کار تصریح کرد: آقای روحانی با علم به محدودیت‌های داخلی و خارجی که در کشور وجود داشت، در انتخابات سال گذشته شعارهایی را داد و امروز پس از چهار سال سابقه کار اجرایی، گره زدن عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی به مشکلات موجود در کشور برای مردم جای توجیهی ندارد. بنابراین مردم انتظار داشتند پس از استقرار دولت دوازدهم، تحقق شعارهای انتخاباتی به شکل عینی‌تر قابل لمس باشد.

**نحوه انتخاب اعضای کابینه انتقاداصلی به دولت دوازدهم است

نیشابوری در ادامه گفت: با توجه به اینکه تمرکز اصلی دولت برای ایجاد رونق اقتصادی به سرمایه‌گذاری خارجی و گشایش‌های برجامی معطوف شده بود، طبیعی است که با کارشکنی‌های آمریکا در طول اجرای برجام و خروج چند هفته پیش این کشور از برجام، بخشی از شعارها و برنامه‌های دولت دست یافتنی نیست اما انتقاد اصلی که به دولت دوازدهم و شخص رئیس جمهور وارد می‌شود، نحوه انتخاب اعضای کابینه و دیگر مدیران اجرایی کشور است.

سخنگوی حزب اصلاح‌طلب کار با انتقاد از رفتارهای اخیر رئیس‌جمهور در زیر سوال بردن کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور چندین بار از عملکرد برخی وزرای کابینه که منتخب خود او هستند، انتقاد کرده است و آنها را کم‌کار و خسته خطاب کرد. این در شرایطی است که مخاطب این انتقادات شخص رئیس‌جمهور است و برای مردم توجیهی ندارد که آقای روحانی که خود اعضای کابینه را انتخاب کرده، در سخنرانی‌ها به انتقاد از کابینه بپردازد.

وی افزود: رئیس‌جمهور موظف است وزرایی که توان کار سنگین اجرایی را ندارند به سرعت عوض کرده و مسئولیت اداره کشور را به دست مدیرانی بسپارد که نه تنها انگیزه خدمت به مردم را دارند بلکه از نیروی جوانی، ریسک‌پذیری بهره می‌برند و می‌توانند از کوچکترین فرصت‌ها بزرگترین بهره‌وری را برای کشور به ارمغان بیاورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید