نرفتن هنرمندان به مراسم افطاری منتخب مردم بی‌احترامی به رای مردم است

    کد خبر :291940

محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با اشاره به واکنش هنرمندان به دعوت رئیس جمهور برای ضیافت افطاری گفت: این که منتخب مردم از آن ها دعوت کرده و وقت گذاشته و استنکاف می‌کنند نوعی بی احترامی به مردم و رای آن ها است.
به گزارش نامه نیوز: برخی از افراد جامعه هنری انگار سر سازش با دولت ندارد. پشیمان های دیروز امروز به ضیافت افطاری رئیس جمهور  ما _به _ افطاری_نخواهیم_رفت «نه» گفته اند و در شبکه های اجتماعی دلایل خود را شرح داده اند. برای مثال آناهیتا نعمتی نوشته است: «من به افطاری شما نخواهم آمد …سفره مردم ایران روز به روز خالی تر می‌شود … بیماری فقر در استان های سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر می‌شود … برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمی دانم».

شیلا خداداد نوشته است: « من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این افطاری شرکت نخواهم کرد چراکه صبح روز پنچ شنبه می خواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم».

پرویز پرستویی،امیر حسین رستمی، برزو ارجمند، مهناز افشار و گروه دیگری نیز طی یک متن رسمی تر نوشته اند: « ضمن سپاس از دعوت حضرتعالی به عرض می‌رساند که با توجه به شرایط بد اقتصادی و روحی مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گردهمایی که مستلزم صرف هزینه های زیاد است شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادی از همکارانم چندان ضروری نباشد…. درخواست های ما و سایر افشار مردم این روزها چندان تفاوتی با هم ندارد. همه در یک کشتی هستیم و چشم امید به شجاعت وعمل گرایی ناخدا بسته ایم. باشد که به صخره ناامیدی نخوریم».

در این میان برخی چهره ها مانند آزاده نامداری نرفتن به مهمانی رئیس جمهور را سطحی نگری دانسته و با این رویکرد مخالفت کرده اند. پرستو صالحی اما در واکنش به او مسائل دیگری را پیش کشیده و نوشته است : «تبلور واژه عوام فریبی را در شما دیدیم و سکوت کردیم گفتیم زندگی شخصیتونه … ولی در تاریخ تلویزیون ایران شما سنبل ریا و تزویر ین، لطفا سکوت بفرمایید».

امیر مهدی ژوله هم اگرچه به این مراسم دعوت نشده اما با همین هشتگ و طی مطلب طنزگونه‌ای نوشته « خواهشا دیگه میخواین به هنرمندا فحش بدین ، منو قاطی نکنید».

این ها تنها چند مورد از اعتراضات برخی از این هنرمندان بود .انتقادات و اعتراضاتی که البته برخی از آن ها در ماهیت درست است به این معنا که برخی مشکلات در جامعه وجود دارد و همه نیز آن را می دانیم . مشکلاتی که لزوما مقصرش دولت نیست و یا اینکه دولت در جهت رفع آن تلاش کرده اما هنوز نتیجه نگرفته است. نکته قابل توجه اما این است که این رویکرد جدید برخی هنرمندان چه نتیجه ای غیر از تخریب دولت دارد و البته پیامد این تخریب چیست؟

محمد جواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رویکرد هنرمندان شاخص، ورزشکاران، اهالی سینما و موسیقی و مجموعه ای که تحت عنوان سلبریتی شناخته می‌شوند برای افکار عمومی مهم است و مورد توجه قرار می گیرد، به «نامه نیوز» گفت: « اینکه آقای رئیس جمهور و دولت نتوانسته اند برخی توقعات این قشر از چهره های شناخته شده و مشهور فضای هنری اجتماع را برآورده کنند قابل قبول است. می دانیم که توقعات آنان درحدی که بایسته بود پاسخ مثبت نگرفته است اما این روش اعتراض به بی‌پاسخ ماندن توقعات یعنی نرفتن به میهمانی رئیس جمهور پسندیده نیست».

وی افزود: «اینکه رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم برای نشستی با آن ها وشنیدین صحبت هایشان وقت گذاشته و دعوت به عمل آورده را نادیده گرفته اند . من این را نوعی بی احترامی به خودم و رای مردم و رئیس جمهور می‌دانم».

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه « این رفتار از هنرمندانی که بسیار قابل احترام هستند، منتظره نبود» گفت: « از سوی دیگر سوالم از روحانی و گروه همراه او این است که چرا باید برخی مواقع به گونه ای عمل شود که هنرمندان که روحیه حساسی هم دارند؛ مورد بی مهری قرار بگیرند».

وی در پاسخ به اینکه پیام این کار هنرمندان به افکار عمومی و دولت چیست؟ گفت: « یک پیامی در درون این رفتار است. پیامی که لزوما به دولت ختم نمی شود. شاید این پیام را میدهند که دولت نه اینکه نخواهد گوش کند و توجه کند بلکه توان توجه و پیگیری در برخی حوزه ها را ندارد و از این منظر است که اعتراض را می‌کنند».

حق‌شناس با طرح این سوال که چه کسی از انتقال پیام ناتوانی دولت سود می برد، گفت: « انعکاس پیام ناتوانی که در چند مرحله کلید خورده است و حتی در دی ماه از سوی یک جناح سیاسی نیز شاهد مخابره همین پیام بودیم. اینکه دولت توان ندارد و حتی خواستند که در برخی از در نهادهای قدرتمند مثل مجلس موضوعاتی مثل عدم کفایت ریس جمهور مطرح شود».

عضو شواری شهر تهران در پاسخ به اینکه رئیس جمهور باید چطور با این پیام اخیر هنرمندان مواجه شود، گفت: « قطعا از کنار آن عبور نخواهند کرد و برایشان مهم است که واکنش مناسب نشان دهند. این پیام در هیچ جای دنیا قشنگ نیست که رئیس جمهور دعوت کند وهنرمندان از دیدار با او استنکاف کنند. این اتفاق تلخی است و عبور از کنار آن نباید ساده باشد».

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حجازی گفت:

    الان داشتم جدول دستمزد بازیگران سینا را نگاه میکردم واقعا چه درامدی دارند

  2. mohsen گفت:

    صحبت های بالا کاملا بوی رشوه به هنرمندان جهت بروز این وقایع رو میده،بعد ما توقع داریم امثال این آقا جلو فساد رو بگیرن.یکی نیس بگه چرا زمان انتخابات خودتون رو ناجی مردم میدونستید ولی الان میگید حل مشکلات دست شما نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید