وکیل ترامپ: دولت آمریکا به تغییر نظام ایران می‌اندیشد

    کد خبر :291929

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفته که ترامپ به تغییر نظام ایران فکر می‌کند.
«رودی جولیانی»، وکیل و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که از جمله مقام‌های آمریکایی نزدیک به گروهک تروریستی منافقین است بار دیگر بر قصد ترامپ برای سرنگونی نظام حاکم ایران تأکید کرده است.

به گزارش فارس، «جولیانی» به عنوان یکی از مشاوران نزدیک ترامپ که از ماه آوریل به تیم حقوقی او پیوسته از نگاه رسانه‌های آمریکایی به عنوان سخنگوی نیمه‌رسمی دولت آمریکا در برخی موضوعات تلقی می‌شود.

او در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته است: «رئیس‌جمهور در ادامه مسیر به تغییر نظام ایران فکر می‌کند. شکی وجود ندارد که ما بایستی زمانی این تغییر را به انجام برسانیم. می‌خواهیم در کدام سوی تاریخ بایستیم؟»

جولیانی پیش از این هم در ماه می‌در اجلاس تروریست‌های منافقین گفته بود رئیس‌جمهور «همان‌قدر به تغییر نظام ایران متعهد است که ما.»

اخیراً شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی ضمن معرفی جنایت‌های گروهک منافقین، روابط نزدیک اعضای این گروه تروریستی با «جولیانی» و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مورد بررسی قرار داده است. «ان‌بی‌سی» در تأیید گزارش‌های پیشتر منتشر شده آشکار کرده «جولیانی» و «بولتون» در ازای سخنرانی در همایش‌های گروهک منافقین مبالغ زیادی پول دریافت کرده‌اند.

براندازی نظام ایران، علی‌رغم این، سیاستی تازه در آمریکا نیست و دولت‌های مختلف این کشور آن را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار داده، اما در تحققش ناکام مانده‌اند.

«کنث کزمان»، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی بودجه‌های مختلف اختصاص یافته به هدف براندازی نرم و سخت در ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را صد‌ها میلیون دلار برآورد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید