وزیر اقتصاد دولت اصلاحات: بی‌تحرکی دولت نگران‌کننده است

    کد خبر :291863

وزیر اقتصاد دولت اصلاحات می‌گوید اگر بی‌تحرکی فعلی دولت ادامه پیدا کند، شاخص‌های اقتصادی در آینده در وضعیت خوبی قرار نخواهد داشت.

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت شاخص‌های اقتصادی در ماه‌های پیش‌رو، اظهار داشت: در شرایط کنونی، پیش‌بینی درستی از وضعیت شاخص‌های اقتصادی نمی‌توان داشت؛ چرا که همه‌چیز برای درک صحیح شاخص‌های اقتصادی نیاز به تصمیمی دارد که آقای روحانی، در این حوزه اتخاذ خواهد کرد.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه دولت برنامه مشخصی اعلام نکرده است، هنوز هم مشخص نیست که رئیس‌جمهور در حوزه سیاست و اقتصاد چه تصمیمی را سیاستگذاری خواهد کرد. به صورت کلی وضعیت شاخص‌های اقتصادی در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو، بسیار وابسته به عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم است و هنوز شناختی در این رابطه از برنامه‌ای که دولت برای اقتصاد پیاده خواهد کرد، به دست نیامده است. مظاهری می‌گوید: واقعیت آن است که اگر بی‌تحرکی که اکنون در دولت وجود دارد، به همین روال ادامه پیدا کند، شاخص‌های اقتصادی وضعیت خوبی نخواهند داشت. برعکس آن هم صادق است؛ به این معنا که اگر تحرک و ابتکار در دولت به وجود آید و سیاست‌های پخته، منطقی و معقولی به کار گرفته شود، حتما نتیجه و اثر بهتری روی شاخص‌های اقتصادی خواهد داشت. به نظر من چون هنوز ابهام در این رابطه وجود دارد، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در اقتصاد ایران داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقاتی که در حوزه برجام رخ داده و ایالات متحده آمریکا نیز از این توافق بین‌المللی خارج شده است، چقدر می‌توان به ادامه همکاری اروپایی‌ها با ایران خوش‌بین بود؟ خاطر‌نشان می‌کند: من نسبت به ادامه کار اروپایی‌ها در ایران خوش‌بین نیستم. به هر حال اگر بخواهیم در رابطه با قراردادهای خارجی که در دوران پسابرجام میان شرکت‌های اروپایی و ایرانی به امضا رسیده است، قضاوت کنیم، به نظر هنوز زود است و باید کمی زمان بگذرد و پیش رویم تا بتوانیم اطلاع دقیق‌تری از نوع رفتار اروپایی‌ها به خصوص در قراردادهای خارجی که با ایران در دوران بعد از برجام امضا کرده‌اند، پیدا کنیم. به هرحال همان طور که گفتم عملکرد دولت دوازدهم و نحوه سیاستگذاری آن در این رابطه بسیار مهم است و باید با یک ابتکار عمل، کار را پیش برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید