ناظم متعرض به چندین دانش آموز در تهران بازداشت شد

    کد خبر :291823

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران در واکنش به خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان در یکی از مدارس غرب تهران گفت: با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط یکی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشكیل گردید.

كوهستانی افزود: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریك تعدادی از دانش آموزان توسط یكی از نیروهای آزاد واحدآموزشی مذكور به عمل غیراخلاقی، پرونده ای در مراجع قضایی با شكایت والدین و پیگیری مسئولین منطقه تشكیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران که با ایسنا گفت و گو می کرد، افزود: در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعه‌ای از سوی دانش آموز یا خانواده به آموزش و پرورش در این خصوص واصل نشده است.

وی گفت:‌ این معاون بازداشت شده و پرونده‌اش در مجتمع قضایی بعثت در حال بررسی است و سیستم حقوقی آموزش‌ و پرورش نیز به عنوان شاکی حقوقی علاوه بر خانواده‌ها،‌ شکایت خود را از این فرد ثبت کرده است.

وی ادامه داد: این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطی جذب شده و عمل غیر اخلاقی وی در همان ابتدای اعلام خبر با حضور بازرسین، رسیدگی و منجر به تشكیل پرونده قضایی شده و از حضور وی در مدرسه جلوگیری گردیده و همچنین حكم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است. درضمن مقرر گردید با تكمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه تصمیم گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید.

كوهستانی در پایان اظهار کرد: آموزش و پرورش موضوع را به طور جدی پیگیری نموده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.

روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان توسط یکی از مسئولان مدرسه‌ای در غرب تهران منتشر شد. گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که گروهی از دانش آموزان پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه 2 تهران توسط یکی از مسئولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکایت والدین این دانش آموزان شده بود.

دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از صدور دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به تعدادی از دانش آموزان خبر داد.

مرتضی نظری پیرامون اخبار منتشره درباره آزار و اذیت چند دانش آموز پسر در یک مدرسه غیردولتی در غرب تهران به ایسنا گفت: وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود برای پیگیری این پرونده استفاده می‌کند.

وی افزود: پیرو این خبر تأسف آور ما تمام قد از حقوق دانش آموزانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با حساسیت ویژه‌ موضوع را پیگیری و بررسی خواهد کرد، گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح ممکن به این پرونده ورود می‌کند و با این تخلف قاطعانه برخورد می‌کنیم.

نظری تاکید کرد: فرد خاطی نیروی آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطی جذب شده است. در حال حاضر حکم مدیر آموزشگاه به حالت تعلیق درآمده و پرونده این مدرسه ضمن ارسال به مراجع قضایی به شورای نظارت مدارس غیردولتی نیز ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه بابت آرامش خانواده‌هایی که به علت تخطی یک فرد لاابالی به هم خورده کوتاه نمی‌آییم گفت: وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه برای پیگیری این پرونده صادر کرده و در دفاع از حقوق دانش آموزان کوتاه نمی آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید