لغو سخنرانی‌ روحانی و سید حسن خمینی در مراسم سالگرد امام (ره)

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
    کد خبر :291807

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی شاخص همه توفیق نظام را پیروی از خط و مکتب امام عنوان کرد و گفت: امام آنقدر بلندمرتبه و متعالی بودند که ما همه دستاوردهای خود را مرهون ایشان می‌دانیم.
محمّدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی و رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه 8 خرداد) در محل این مؤسسه برگزار شد به تشریح برنامه های مراسم 14 خرداد امسال پرداخت اظهار داشت: ما در آستانه برگزاری مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام هستیم؛ 14 خرداد امسال مصادف با سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی علیه السلام است و از سوی دیگر ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم.

انصاری شاخص همه توفیقات نظام را پیروی از خط و مکتب امام عنوان کرد و افزود: امام آنقدر بلندمرتبه و متعالی بودند که ما همه دستاوردهای خود را مرهون ایشان می‌دانیم اما اوج غرور و افتخار ما این است که مکتب امام را با مکتب امیرالمومنین ارزیابی کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی به دوران رهبری حضرت علی و شباهت های آن با دوره رهبری حضرت امام اشاره کرد و گفت: رهبر معظّم انقلاب فرمودند در زمانی که ما امام را زیارت کردیم و ایشان امتحان دشوار حاکمیت را دادند ما ایشان را در مقایسه با الگوی اصلی، نزدیک ترین فرد یافتیم هرچند امام خود را خاک پای یاران امام علی نیز به حساب نمی آورد‌ند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظّم انقلاب درباره امام راحل تصریح کرد: روش امام در طراحی انقلاب روش پیامبران و افراد متصل به غیب است؛ امام‌علی مرد همه فضیلت های انسانی بود و امام نیز یک شیعه کامل در قامت یک رهبر و سیاستمدار و فیلسوف و صف شکن بودند.

انصاری خاطرنشان کرد: ما در زمان امام راحل حتی یک حرکت که با فرهنگ امام علی علیه السلام زاویه داشته باشد پیدا نمی‌کنیم؛ از سوی دیگر نیز دشمنی ها با امام از همان تیره و نژاد دشمنی ها با امیرالمومنین بوده است و امروز همان روایت بر امام و خاندان امام جاری است و چرا برخی وقتی مردم به حرم و حسینیه و مراسم امام احترام می‌گذارند برآشفته می‌شوند؟

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: امروز همه کفر و نفاق و پلیدی ها با تمام قدرت در برابر امام صف آرایی ‌کرده و نیم قرن است این مبارزه تن به تن ادامه داد؛ امام ناجی توحید و تشیع بود و از این رو همان جنگ های صدر اسلام علیه امام و انقلاب به راه افتاد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و سلطنت طلب و داعشی همه به دنبال خاموش کردن صدای امام و انقلاب مردم ایران هستند، گفت: خاموش شدن صدای امام یعنی خاموش شدن صدای اسلام راستین و علوی؛ ما باید به فرموده رهبر معظم انقلاب باور داشته باشیم که امام همتا ندارد و بنابراین برخی به غلط القا نکنند دیگران درصدد ایجاد امام بدلی هستند؛ چه کسی می خواهد همسنگ امام باشد؟ این تعبیر اهانت به امام است.

انصاری در ادامه تاکید کرد: همه در شرایطی که دولت برخاسته از رای مردم با انباشتی از مشکلات اقتصادی رو به روست که ناشی از آخرین تحریم ها و اقدامات گذشته است به مردم امید دهیم.

به گزارش فارس در ادامه این نشست دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و مقایسه آن با پاره کردن قراردارد الجزایر از سوی صدام خاطر نشان کرد: امریکا گفته بود ما عراق را به ایران تقدیم کردیم درحالی که عراق کشور برادر ماست و به آن چشم طمع نداریم و به ترامپ هشدار می دهیم که در سینی طلایی عربستان و یمن و کل منطقه خاورمیانه را به جمهوری اسلامی هدیه نکنید درحالی که ملت های منطقه با ما هستند و ما به خوبی قدرت تصمیم گیری رهبر معظم انقلاب را درک میکنیم.

وی تصریح کرد: به همه جناح های سیاسی می گوییم امروز زمان زخم زدن و دشمنی و تضعیف یکدیگر نیست و باید ملت را از آن تصویری که دشمنان ساخته اند بیدار کنیم. هرچند دشمنی با استکبار ادامه دارد.

انصاری اظهار داشت: انشالله در روز 14 خرداد حماسه دیگری از حضور و ابراز وفاداری به راه امام نشان میدهیم که با روزه داری 16 ساعت در آستانه افطار با شور و شعف در کنار جایگاه امام جمع می شویم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با بیان‌ اینکه امروز سرمایه بیت امام برای ملت ایران یک عطیه و ذخیره الهی است، گفت: برخی به عظمت و بزرگی بیت امام واقف نشده اند و از این رو به برخی انقلابی نماها می گوییم شما درآغاز راه هستید و نمیدانید بیت امام در کجا قرار دارد.

وی یادآور شد: چه کسی جز بیت امام و یادگار امام پس از رحلت امام راحل گفت اگر امام رفت آیت‌الله خامنه‌ای می تواند جای ایشان را پر‌ کند؛ اگر بیت امام نقدی می‌کنند و از باب حمایت از آزادی مردم کلامی می گویند این نقد ارزش های انقلاب و راه امام نیست.

انصاری اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی امام را برای امام نمی خواهیم بلکه همه را برای خدا و راه امیرالمومنین می خواهیم، به قول رهبر معظم انقلاب تکریم امام تجلیل از آرمان ها و ارزش هایی است که امام برای کشور آفرید.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اشاره جزئیات برگزاری مراسم سالگرد خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن مراسم ارتحال امام با ماه مبارک رمضان امسال جمعیتی بالغ بر 270هزار زائر از استان های مجاور تهران خواهیم داشت، همچنین در سال های گذشته در شب ۱۴ خرداد، روسای جمهور در حرم امام سخنرانی می‌کردند اما امسال رئیس‌جمهور به دلیل تقارن با ماه رمضان و مراعات حال مردم، عذرخواهی کرد و این سخنرانی امسال صورت نخواهد گرفت و ما در شب ارتحال در حرم امام مراسم احیا داریم.

وی گفت: یادگار امام سید حسن خمینی هرسال پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب سخنرانی داشتند اما مانند سال گذشته برای مراعات حال مردم و استفاده از سخنان رهبری سخنرانی نمی‌کنند.

انصاری تصریح کرد: مراسم امسال از ساعت 17:30 در جوار حرم امام با حضور شخصیت‌های عالی رتبه نظام، سفرای کشورهای اسلامی، طلاب و دانشجویان خارجی و شخصیت‌های خارجی که در ایران حضور دارند برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: برای اینکه مراسم را باشکوه برگزار کنیم، سه کمیته اصلی را به فعالیت های تخصصی خود مامور کردیم. یکی از این کمیته ها، کمیته امنیت و ترافیک است. با توجه به سیاستهای خصمانه آمریکا و اسراییل و داعش، این کمیته با مسئولیت وزیر کشور و رسمیت همه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور، از مدت ها قبل فعال بوده است.

وی یادآور شد: کمیته بعدی، کمیته اجراییات مراسم است. حمل و نقل ۲۷۰ هزار زائر نیازمند هماهنگی‌ها و ترابری های لازم است که این کار انجام شده است. بالغ بر ۲ هزار اتوبوس و ده‌ها دستگاه ون و ماشین های برقی برای ارائه سرویس به مردم در پهنه حرم امام، در روز ۱۴ خرداد آماده است. همچنین، ۳۰ هزار نیروی بسیجی و ارگانی در این روز، در خدمت مردم خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید