گردوخاک در نوار شرقی کشور و خوزستان از فردا

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۰۶

به دلیل افزایش سرعت وزش باد، در سه روز آینده در نوار شرقی کشور و همچنین در روز جمعه در استان خوزستان، پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

براساس‌ تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز آینده در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و پاره‌‌ای نقاط جنوب شرق کشور شاهد رشد ابر، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد هستیم ضمن آنکه روز شنبه هفته آینده بارش پراکنده و خفیف در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها روز جمعه در شمال خراسان رضوی خواهد بود و روز شنبه هفته آینده شاهد افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هستیم و از اواخر وقت روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما مجدداً در این نواحی رخ می‌دهد.

به دلیل افزایش سرعت وزش باد در سه روز آینده در نوار شرقی کشور و همچنین در روز جمعه در استان خوزستان پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

سه روز آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس و تنگه هرمز و در دو روز آینده دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تقریباً روز شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 24 و 13 درجه خواهد بود.

روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین‌ماه امسال 187 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 191.4 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری فعلاً 97.7 درصد بارش سال گذشته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید