حسن اجتهادی درگذشت

    کد خبر :291780

حسن اجتهادی، شاعر برجسته کشور صبح امروز در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

فرهاد کریم‌پور شاعر و داماد حسن اجتهادی درباره درگذشت این شاعر گفت: متاسفانه ساعت هشت صبح امروز با خبر شدیم که استاد حسن اجتهادی بعد از سال‌ها تلاش در عرصه فرهنگ و ادبیات در سن ۷۲ سالگی به دیار باقی شتافت. او حدود ۱۲ روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود.

او اضافه کرد: فکر می‌کنم، ۱۲ ، ۱۳ روز پیش بود که استاد ساعت پنج صبح سکته کردند و زمین خوردند و ما به‌سرعت او را به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردیم. وضعیت استاد در دو سه روز ابتدایی خوب بود اما رفته رفته به دلیل سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌ قلبی، وضعیت سلامتی استاد سیر نزولی پیدا کرد.

این شاعر با گلایه از وضعیت درمانی حسن اجتهادی اظهار کرد: متاسفانه صبح امروز وضعیت عمومی استاد بد می‌شود و به دلیل پر بودن ICU او را به زیرزمین بیمارستان که جایی شبیه به ICU است، منتقل می‌کنند. واقعیت این است که وضعیت بسیاری از بیمارستان‌ها دولتی ما به همین شکل است و شرایط با یک بیمارستان خصوصی بسیار متفاوت است.

حسن اجتهادی سوم دی‌ماه ۱۳۲۵ در خانواده‌ای اهل علم و ادب در کازرون متولد شده بود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کازرون و شیراز و تحصیلات دانشگاهی را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رسانید. اگرچه غزل‌های حسن اجتهادی از شهرت بیشتری برخوردار است اما او در بیشتر قالب‌ها شعر می‌سرود. قصیده، مثنوی، رباعی و دوبیتی از قالب‌های قدیم است که اجتهادی در آن‌ها طبع‌آزمایی کرده است. شعرهای نیمایی و بی‌وزن او نیز خواندنی و دارای نوآوری و استحکام ذهنی و زبانی است.

فعالیت اجتهادی تنها در حوزه شعر خلاصه نمی‌شود. او علاوه بر پ‍‍ژوهش در متون ادبی گذشته و معاصر در حوزه نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی نیز فعالیت می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید