باید ایرانی ها را به جان هم بیاندازیم؛ نمی توانم وارد جزئیات اقدامات محرمانه مان شوم

    کد خبر :291527

یک مقام ارشد سابق موساد گفت که برای مقابله با تهران، باید «ایرانی ها را به جان هم بیاندازیم».

هائیم تومر به جروسالم پست گفت: « اسرائیل ، آمریکا و عربستان سعودی می توانند به طور پنهانی به پیشبرد سیاست تغییر نظام در ایران کمک کنند.»

تومر تا سال 2014 پست ارشدی در موساد داشت و با آژانس های اطلاعاتی غربی در عملیات ها در حال همکاری بود، و دو مسئله را در بحث ایران پیگیری می کرد: «چگونه با ایران مقابله شود؟ و اینکه اسرائیل می تواند باعث تغییر حکومت در تهران شود؟»

وی بر این تاکید کرد: «ما می توانیم با تهدیدات آن ها در زمینه سلاح های هسته ای و موشک های متعارف ایران مقابله کنیم و می توانیم از خودمان در مقابل ان ها دفاع کنیم. اما اقدام پرزیدنت ترامپ در مورد ایران یک گشایش بزرگی برای بررسی دقیق تلاش برای تغییر نظام به عنوان یک هدف رسمی، ایجاد کرده است.»

وی گفت: «اسرائیل می تواند به طور پنهانی به تسهیل تغییر نظام ایران کمک کند. همچنین سعودی ها می توانند در این زمنیه از لحاظ مالی کمک کنند و آمریکا هم می تواند از جبهه های مختلف برای دستیابی به این هدف حمایت کند.»

وی گفت: « من نمی گویم که تغییر حکومت اسان است، در واقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیح خیلی قدرتمند هستند اما .. حتی اگر تغییر نظام با موفقیت همراه نشود بهتر است کاری کنیم که ایرانی ها با یکدیگر وارد درگیری و نزاع شوند.» وی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات اسرائیل گفت: « اسرائیل می تواند اقدامات پنهانی که منجر به تغییر نظام ایران شود اتخاذ کند. اما من نمی توانم وارد جزئیات آن ها شوم چراکه آن ها محرمانه هستند.»

وی افزود: « در حال حاضر تهران می تواند از طریق موشک های بالستیک متعارف خود و با بهره گیری از گروه های شیعه سوریه و حزب الله و همچنین حماس و علاوه بر این بهره گیری از سلاح اتمی در آینده اسرائیل را تهدید کند. اگر ایران تمام انرژی خود را بگذارد، می تواند تعداد زیادی موشک به تل آویو و حیفا پرتاب کند. و همچنین می تواند حزب الله را در جهت پرتاب 300 تا 400 در روز برای برای مدت طولانی فعال کند. ایران این پتانسیل را دارد که جبهه ای سهمگین علیه اسرائیل باز کند. ما در این میان باید چه کنیم؟»

وی در بخش دیگری اظهار داشت: «اگر ما با ایران درگیر جنگ متعارف شویم، نمی توانیم به سرعت از سلاح های خود استفاده کنیم. اگر چه پدافند اسرائیل می تواند در مقابل آن ها واکنش نشان دهد اما این در مقابل صدها هزار موشک های حزب الله، ایران، سوریه و غزه دفاع کامل نیست بنابراین چگونه ما باید از جنگ اجتناب کنیم؟ کلید اصلی این مسئله این است که ما باید به ایرانی ها بفمانیم که هر موشکی که به سمت اسرائیل پرتاب می شود دقیقا ما چه بخش هایی از سرزمین ایران را هدف قرار می دهیم به تعبیری اگر شما به ما شلیک کنید ما هم به شما شلیک خواهیم کرد. اسرائیل باید اعلام کند که این کار را انجام خواهد داد و ما آماده هستیم که جنگ را مستقیم به ایران بکشانیم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید