پارلمان کره جنوبی بیانیه صلح سران دو کره را تصویب نکرد

    کد خبر :291423

به رغم فشارهای ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی و دولت متبوع وی، پارلمان این کشور به دلیل اختلافات فزاینده اعضای احزاب مخالف موفق به تصویب بیانیه نشست سران و پیمان صلح ‘پانمونجوم’ نشد.

به گزارش ایرنا سران دو کره روز 27 آوریل (7 اردیبهشت) امسال در خاک کره جنوبی با یکدیگر دیدار کردند و درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، صلح دایمی و پایان مناسبات خصمانه سندی منتشر کردند.

دولت کره جنوبی از آن زمان با احزاب مخالف در حال رایزنی بوده است تا آنان را ترغیب کند با صدور قطعنامه ای در مجلس از این سند پشتیبانی کنند اما پارلمان شامگاه دوشنبه نتوانست در نشست خود به این هدف نایل آید.

گزارش روزنامه ‘کوریا تایمز’ حاکی است نمایندگان احزاب مخالف این سند بر سر عبارات مرتبط با خلع سلاح هسته ای کره شمالی اختلاف نظر دارند و همین مانع تصویب این سند شده است.

حزب حاکم دمکرات می خواهد که بیانیه پارلمانی در حمایت از این سند به تصویب برسد اما حزب مخالف ‘کوریا لایبرتی’ می گوید که عبارات مربوط به خلع سلاح باید با واژه های قابل تایید و بازگشت ناپذیر بودن برنامه هسته ای و نابودی کامل آن قابلیت تصویب پیدا کند.

سران دو کره در نشست خود توافق کردند که خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تکمیل شده و به دوران متارکه جنگ سال 1953 میلادی پایان داده شود اما در نشست فوق العاده پارلمان اعضا و نمایندگان این عبارات را برای تصویب یک سند حمایتی ناکافی دانستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید