طلا از صعود بازماند

    کد خبر :291168

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به دنبال کاهش نگرانی‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۷.۷۱ دلار رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۲۹۷.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اواخر هفته گذشته برای مدت کوتاهی به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کرده و حدود یک درصد افزایش ثبت کرده بود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، به نظر می‌رسد که احتمال دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا وجود دارد و این مساله ریسک‌های ژئوپلتیکی را کمتر کرده و از جذابیت طلا به عنوان یک دارایی مطمئن کاسته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یک‌شنبه، اعلام کرد یک تیم آمریکایی برای مهیاسازی نشست پیشنهادی میان وی و کیم‌جونگ‌اون به کره شمالی رفته است.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری بازار آسیا در ۹۳.۹۹۶ واحد ایستاد که فاصله چندانی با رکورد ۹۴.۲۴۸ واحد در روز جمعه نداشت.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر صندوق «اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست‌» که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۸۴۸.۵۰ تن رسید.

در این بین آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سفته‌بازان شمار قراردادهای خرید طلا در بازار آتی کامکس را در هفته منتهی به ۲۲ مه ۳۸۰۰ قرارداد کاهش داده و به ۲۷ هزارو ۵۲۷ قرارداد رساندند که پایین‌ترین میزان از ژوییه سال ۲۰۱۷ بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶.۴۷ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۰۰.۱۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۷۸.۹۷ واحد معامله شد.

انتظار می‌رود حجم معاملات در بازارهای نیویورک و لندن که روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات عمومی بسته هستند، اندک باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید