آمریکا به یک شرکت حقوقی مرتبط با نتانیاهو 150 هزار دلار پول داد

    کد خبر :291139

روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت، در جریان انتقال سفارت آمریکا به قدس دولت واشنگتن مبلغ هنگفتی را به یک شرکت حقوقی مرتبط با نخست وزیر اسرائیل پرداخت کرده است.

به گزارش بازتاب، این روزنامه در گزارش خود آورده است: ایالات متحده مبلغ 150 هزار دلار به کمپانی حقوقی ای‌.‌اس‌.شیمرون مرتبط با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پرداخت کرده و این مبلغ برای اقدامات حقوقی مرتبط با جا به جایی سفارت آمریکا در قدس از 9 آوریل 2018 تا 14 مه پرداخت شده است.

روزنامه هاآرتص گزارش خود را از قول یکی از وب‌سایت‌های رسمی دولت آمریکا درباره هزینه‌های دولت فدرال نوشته است.

دو فردی که در این کمپانی حقوقی فعالیت دارند از نزدیکان خانوادگی نتانیاهو محسوب می‌شوند که یکی از آنها دیوید شیمرون، وکیل خانوادگی نتانیاهو و ایزاک مولهو هستند که به عنوان فرستاده شخصی نتانیاهو در بسیاری از ماموریت‌های دیپلماتیک حضور داشته است.

روزنامه هاآرتص در ادامه گزارش خود آورده است: این شرکت حقوقی مسائل مربوط به ساختمان جدید سفارت آمریکا در قدس را به ایالات متحده اعلام کرده است.

مولهو پیش از آنکه مامور بدون دستمزد نتانیاهو شود توافق تضاد منافعی را امضا کرده بود و گفته بود که هیچ یک از مسائل مربوط به سفارت آمریکا در قدس را رسیدگی نمی‌کند اما پس از انجام تحقیقات درباره رسوایی‌های مالی خانواده نتانیاهو موسوم به پرونده 3000 که درباره خرید زیردریایی و قایق از آلمان بوده است، مولهو به همراه شیمرون سمت‌های دیپلماتیک خود را ترک گفتند.

یکی از مقام‌های دفتر نتانیاهو که خواست نامش فاش نشود اخیرا به روزنامه هاآرتص گفته بود که در ارائه مجوز به کمپانی‌ حقوقی مذکور همکاری نداشته است.

این کمپانی حقوقی همچنین اعلام کرد که نه شیمرون و نه مولهو با مسائل نگران کننده مربوط به سفارت جدید آمریکا در قدس کاری نداشته و آن را به یک شریک سوم این شرکت حقوقی به نام اورین پرسکی محول کرده‌اند که آنها به هاآرتص گفتند: جزئیات مربوط به این پرداخت مالی را نمی‌داند اما اعلام کردند که این شرکت به خاطر ارائه خدماتش برای ساخت و آماده‌سازی سفارت جدید مبلغی را دریافت کرده است و همواره براساس دستورالعملی که دارد وظیفه خود را انجام داده است.

در همین حال یکی از مقام‌های سفارت آمریکا با اشاره به گزارش مذکور اعلام کرد: براساس قوانین کلی ما درباره مسائل مرتبط با اجاره ساختمان سفارت امریکا اظهارنظر نمی‌کنیم. دولت آمریکا از خدمات آقای پرسکی و شرکت حقوقی‌اش برای امور روزانه برای 30 سال استفاده کرده است.

سفارت جنجالی آمریکا در قدس در 14 مه سال جاری میلادی و با حضور مشاوران کاخ سفید افتتاح شد. اما ترامپ در این مراسم حضور نداشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید