احکام 5 متهم اختلاس بانک در کرج صادر شد

    کد خبر :291084

رییس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت که احکام پرونده 5 متهم اختلاس در شعبه مرکزی بانک ملی کرج صادر شده است.

صادق حسنوند روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی ها، سال گذشته مواردی از تخلف در بانک ملی شعبه جهانشهر مشاهده و گزارش شد و موضوع در دست بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: افراد دخیل در پرونده که یکی از آنان معاون شعبه و دیگری کارمند بازنشسته همان بانک بود با همدستی افرادی خارج از بانک در قالب شرکت های کاغذی اقدام به اخذ وام‌های کلان می‌کردند.
حسنوند اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده برای 5 متهم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، مستندات جمع آوری و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
وی افزود: با توجه به محرز بودن موارد اتهامی، احکام متهمان به جرم اختلاس و تحصیل مال نامشروع صادر شد.
رییس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت: براین اساس رییس شعبه جهانشهر به عنوان متهم ردیف اول به جرم اختلاس به مبلغ بیش از 200 میلیون تومان به مجازات حبس طویل المدت، انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی به میزان 320 میلیون تومان و رد مال به مبلغ 160 میلیون تومان محکوم شده است.
وی در مورد دیگر متهمان این پرونده اظهار داشت: متهم ردیف دوم که با شناسایی دیگر متهمان و تهیه و ارائه مدارک به بانک، معاونت در وقوع جرم داشته به 2 سال حبس تعزیری و رد مال به مبلغ 234 میلیون تومان محکوم شد.
به گزارش ایرنا ،حسنوند افزود: متهمان ردیف سوم تا پنجم نیز که با ایجاد شرکت‌های کاغذی در مرکز ثبت شرکت‌های استان‌های مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، بدون داشتن حتی یک فعالیت اقتصادی در استان البرز بالغ بر 5 میلیارد تومان وام اخذ کرده بودند به حبس و رد مال محکوم شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید