منتظر اتفاق های جذاب در سریال “رهایم نکن” باشید

    کد خبر :291059

امروز مردم پای فیلمی می‌نشینند و برایشان نوستالژی ایجاد می‌کند که قصه داشته باشد؛ به همین خاطر است که هنوز هم مرا در کوی و برزن می‌بینند از سریال تلویزیونی “تولدی دیگر” یاد می‌کنند.

نام فریبا متخصص برای مشتریان عام و خاص سریال‌های تلویزیونی، نام آشنایی است. بازیگر متین و محجوبی که سوای توانایی هایش در بازیگری یک انسان به مفهوم واقعی است و همواره سعی می‌کند با وقار و البته توأم با احترام متقابل با مخاطبانش برخورد داشته باشد. “سایه تنهایی”، “به کجا چنین شتابان”، “بوی غریب پاییز”، “سیب سرخ حوا”، “روزی که خواستگار آمد”، “ماه پیشونی”، “شنگول و منگول”، “سایه تنهایی”، “باغ گیلاس”، “تولدی دیگر”، “آوای فاخته”، “زمانه”، “ملکوت”، “ایران برگر” و “شهرزاد” از جمله کار‌های مهم کارنامه بازیگری متخصص به شمار می‌رود. البته او را یک بازیگر حرفه‌ای رادیو هم می‌شناسند که علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری درزمینه‌های گوناگون، تاکنون بیش از ۹ جایزه داخلی و بین‌المللی را نیز بخاطر فعالیت‌های رادیویی‌اش دریافت کرده است. متخصص این روز‌ها با یک سریال ملودرام خانوادگی به نام “رهایم نکن” به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور به شبکه دو آمده و شخصیت متفاوت “آذر” را بازی می‌کند. به تعبیر این بازیگر قدیمی رادیو و تلویزیون “رهایم نکن” هم از عشق می‌گوید و هم مذهب؛ همین عامل به اندازه کافی می‌تواند بینندگان سر سفره افطار را برای دیدن فیلم ترغیب کند. این سریال درباره خانواده‌ای متشکل از یک بزرگتر و چند خواهر و برادر است که مشکلاتی دارند و داستان ضمن پرداختن به این مسائل، مروری بر گذشته افراد هم دارد.

مشروح گفت‌وگو با این بازیگر قدیمی رادیو و تلویزیون در ادامه بخوانید:

فریبا متخصص با اشاره به اینکه سریال در ادامه راه حسّ کنکاش و دلچسبی مخاطب را برمی‌انگیزد، تصریح کرد: گمان می‌کنم درگیر شدن مخاطب با سریال، او را از هیاهوی زندگی بیرون می‌کشد و به اندیشیدن درباره خود و زندگی‌اش از زاویه‌ای تازه وا می‌دارد. من فکر می‌کنم زود است که درباره بحث‌های فنی سریال قضاوت کنیم و نیاز به جاافتادن و پیشروی بیشتر قسمت‌های سریال است. چرا که رفته‌رفته نقش “آذر” و اتفاقاتی که میان او و رسول (امین تارخ) رقم می‌خورد رویه داستان را جذاب‌تر می‌کند. مخاطب سریال‌های مناسبتی عمدتاً کسانی هستند که با مفهوم داستان و قصه فیلم کار دارند؛ این نیست که به خاطر بازیگر خاصی آن سریال را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز تلویزیون از نبود فیلمنامه‌های نو و جذاب رنج می‌برد، اظهار کرد: این سال‌ها فیلم‌های زیادی را کار کردیم، ولی هنوز مرا در کوچه و خیابان می‌بینند، سریال “تولدی دیگر” را نکوهش می‌کنند. این نشان می‌دهد که برای مردم ما قصه مهم‌تر از بازیگر و عوامل دیگر فیلم است. فیلمسازان ما باید بدانند که مخاطبین ما بسیار سخت پسندند و از هر تم و سبک فیلمسازی استقبال نمی‌کنند. بهترین عامل جذب مخاطب امروز پیدا کردن معضلات و مشکلات و دغدغه‌های مردم است که دوست دارند دنیای تصویر برای خروج از این مشکلات به آن‌ها راه نشان دهد. اما نه تنها این مسیر در برخی از موارد طی نمی‌شود بلکه آن حسّ درگیری مخاطب با سریال‌های تلویزیونی هم وجود ندارد. برخلاف برخی که به راحتی تلاش عوامل فیلم‌ها را زیر سوال می‌برند سریال «رهایم نکن» یک ملودرام اجتماعی خانوادگی است و مسائلی در آن مطرح می‌شود نیاز خانواده‌هاست. این سریال متن خوبی دارد و در تجربه اول که با عسگرپور داشتم روان بودن دیالوگ‌ها و جذاب بودن اتفاقات را در سریال ایشان دیدم. به زودی مخاطب هم با این سریال درگیری بیشتری پیدا می‌کند که بهترین منتقدین هم بینندگان ما هستند.

متخصص با اشاره به اینکه آذر، رسول را از مشکلات نجات می‌دهد، افزود: در “رهایم نکن” به دنبال این هستیم که به خانواده‌ها بیاموزیم صمیمانه‌تر با هم برخورد کنید. بار سنگین مشکلات را تنهایی به دوش نکشید و همکاری و مشارکت را به یک فرهنگ مبدل سازید. چرا که می‌بینیم رسول رازی را در سینه پنهان کرده که هراس دارد آذر از محتوای آن با خبر شود؛ همین موضوع یک تله اجتماعی است که در جریان سریال، مخاطب را از وجود آن در جامعه امروز و تبعات پس از آن با خبر می‌کنیم. البته سریال فقط نگاه آسیب‌شناسانه به موضوع ندارد و برای آن راهکار هم مدنظر قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که اغلب بازیگران هم نسل شما یا کم کار شده‌اند و یا نقش‌های کلیشه‌ای و کوتاه بازی می‌کنند، اما شما همچنان در سطح اول بازیگری فعالیت می‌کنید؛ رمز و راز این ماندگاری چیست، اضافه کرد: به نظرم بازیگر باید شجاعت داشته باشد که از ایفای هیچ نقشی نترسد. خیلی از بازیگران برای اینکه حالت چهره‌شان در حین بازی جلوی دوربین دفرمه نباشد از گریه کردن واقعی ابا دارند. درحالی که یک بازیگر باید عین موم بتواند در قالب هر نقشی در بیاید و من هم نقشی که جای کار داشته باشد و داری شناسنامه باشد، بدون درنظر گرفتن اینکه نقش یک آدم روستایی با قیافه معمولی و یا نقش یک زن شیک و روشنفکر خوش لباس است را بازی می‌کنم.

بازیگر سریال “رهایم‌نکن” درباره حضور در رادیو، گفت: من اعتقاد دارم هرکدام از این مدیوم‌ها چه تلویزیون، تئاتر و سینما و چه رادیو ویژگی و سختی‌های مخصوص به خود را دارند، در رادیو بازیگر برای انتقال حسش بازیش به شنونده، تنها ابزاری که در اختیار دارد صدایش است و نمی‌تواند از ابزار بدن، دکور و آکسسوار که در سینما، تلویزیون و تئاتر از آن بهره می‌برد استفاده کند و این امر باعث می‌شود بازیگر با اتکا به توانایی صدا، قابلیت حسی و تجاربش کار کند؛ بنابراین بازی در نمایش‌های رادیویی این امتیاز را برای بازیگر دارد که می‌تواند هر روز با یک دنیای جدید رو‌به‌رو شود، دنیایی که مملوء از شخصیت‌های متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان رادیو را ترک کرد چراکه رادیو بخشی از وجود ماست. من از نظر دلی تئاتر را خیلی دوست دارم به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با مخاطب دارید، اما رادیو یک صنعت و تکنیک است که با هنر‌های دیگر قابل مقایسه نیست. فکر می‌کنم کسانی که در رادیو کار می‌کنند خیلی توانمند هستند که یک نمایش هفت قسمتی را در ۲ روز به تولید می‌رسانند. بسیاری از بازیگران تئاتر و سینما به رادیو آمده‌اند، ولی خودشان اعتراف کردند که رادیو کار آن‌ها نیست، ممکن است بهترین بازیگر سینما را بیاورید، ولی نتواند پشت میکروفن رادیو کار کند و احساس خود را از طریق صدا به مخاطب برساند.

براساس این گزارش، «رسول تولایی» به عنوان بزرگ‌تر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است؛ این ارتباط به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌ها هر کدام با مشکلاتی مواجه می‌شوند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.» این خلاصه قصه سریال رمضانی شبکه سوم سیماست. “رهایم نکن” با نام قبلی “دستت را به من بده” به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی در شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۰:۴۵ به روی آنتن می‌رود.

گفتنی است، سریال “سوارکاران” عنوان کار جدیدی است که از اواسط خردادماه در کردان و خجیر کلید می‌خورد. قرار است بعد از فیلمبرداری چهار ماهه در کنداکتور شبکه اول سیما قرار بگیرد. “سوارکاران” اتفاقات میان دو خان را روایت می‌کند که به جنگ ایران و عراق ختم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید