تیم‌ملی تکواندوی ایران نایب قهرمان آسیا شد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶
    کد خبر :291022

تیم‌ مردان کره‌جنوبی با دو طلا، سه برنز و 42 امتیاز قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا، یک نقره، دو برنز و 32 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. قزاقستان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 31 امتیاز عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.

بیست و سومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا 2018 ویتنام پس از 3 روز جدال 267 تکواندوکار از 34 کشور در سالن «پوتوا» هوشیمینه به پایان رسید و تیم‌ملی تکواندوی مردان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره، 3 برنز و 37 امتیاز نایب قهرمان آسیا شد.

همچنین تیم‌ مردان کره‌جنوبی با دو طلا، سه برنز و 42 امتیاز قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا، یک نقره، دو برنز و 32 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. قزاقستان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 31 امتیاز عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.
تیم ملی مردان ایران با ترکیب آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، امیرمحمد بخشی ، مهدی خدابخشی، پوریا عرفانیان و سعید رجبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود که بخشی بر سکوی قهرمانی ایستاد، عاشورزاده نایب قهرمان شد، هادی‌پور، خدابخشی و رجبی نیز به مدال برنز رسیدند.
همچنین ابراهیم صفری، سروش احمدی، محمدسالار، مهدی جلالی، احمد محمدی و سجاد مردانی نفراتی بودند که از طریق مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی از بکستان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند که احمدی و جلالی به مدال نقره رسیدند و محمدی سوم شد. البته مدال این ورزشکاران در رده بندی تیمی تاثیری نداشت.

به گزارش ایسنا ،اما در بخش زنان، ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی ، هانیه اخلاقی و زهرا پوراسماعیل ترکیب ایران را در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل داده بودند که کیانی به مدال نقره رسید و علیزاده و پوراسماعیل بر سکوی سومی ایستادند.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی است. هدایت تیم زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی است.
نتایج ورزشکاران ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا به ترتیب زیر است:

بخشی، اولین و آخرین طلایی ایران
امیرمحمد بخشی هوگوپوش وزن چهارم ( ۶۸- کیلوگرم ) ایران ابتدا «کای چینگ چو» از هنگ کنگ را 26 بر یک شکست داد، در ادامه «رزایمی رزالی» از مالزی را 26 بر 5 از پیش رو برداشت. سپس به مصاف «یراسل کایربک» از قزاقستان رفت و 24 بر هشت برنده شد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل «یو چن هوآنگ» از چین تایپه نایب قهرمان 2017 جهان، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 و قهرمان المپیک نوجوانان 2014 با نتیجه 19 بر 17 به برتری رسید.
بخشی در دیدار فینال نیز «سئوک بای کیم» کره‌ای قهرمان آسیا 2016 و قهرمان نوجوانان جهان 2014 را 28 بر 11 از پیش رو برداشت و با شایستگی بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.

در همین وزن محمد سالار وحیدی 11 بر 30 مقابل آرون الکانتارا (فیلیپین) شکست خورد و حذف شد.

مدال برنز رجبی و حذف مردانی

سعید رجبی هوگوپوش وزن ۸۷+ کیلوگرم کشورمان در این رقابت ها ابتدا «بیش دی فرناندو» از سریلانکا را 30 بر 8 برد، سپس برابر سجاد مردانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن قرار گرفت که مردانی به دلیل مصدومیت انصراف داد و حذف شد.
رجبی در نیمه‌نهایی نتیجه را 12 بر 7 به «کیو دون این» کره‌ای دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷، طلای گرنداِسلم ۲۰۱۸، قهرمان آسیا 2016 و دارنده 4 مدال طلا، نقره و برنز گرندپری واگذار کرد و به مدال برنز این وزن رسید.

مدال برنز کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده هوگوپوش وزن ۶۲- کیلوگرم ایران پس از یک‌دور استراحت در اولین دیدار با «کاسومی هیرابایاشی» ژاپنی مبارزه کرد و نتیجه را 4 بر 2 به نفع خود به پایان رساند. کیمیا در نیمه نهایی به مصاف «تی‌ها لام» از ویتنام رفت و نتیجه را 6 بر 3 واگذار کرد و عنوان سومی رقابت‌های آسیا را به نام خود ثبت کرد.

سومی زهرا پوراسماعیل

زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳+ کیلوگرم بانوان ایران در نخستین گام رو در روی «دلوا ریزیکی» از اندونزی قرار گرفت و توانست 21 بر 10 پیروزی شود. او در ادامه به مصاف «شوئین ژنگ» چینی قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶، قهرمان المپیک نوجوانان ۲۰۱۰، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷، برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۶، طلای بازی‌های یونیورسیاد 2015 و نقره قهرمانی جهان 2015 رفت و 6 بر 5 به برتری رسید.
پوراسماعیل در نیمه‌نهایی با «پان گائو» دیگر نماینده چین مبارزه کرد و نتیجه را 12 بر 7 واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

به گزارش ایسنا، مسابقات قهرمانی آسیا G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، 24 و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید