سئول: نشست سنگاپور سه جانبه و احتمالا حدود ۱۲ ژوئن باشد

    کد خبر :290919

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) اظهار کرد، نشست سه جانبه میان رهبران کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی احتمالا حدود “۱۲ ژوئن” در سنگاپور برگزار می‌شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات عالی رتبه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: مذاکرات تازه در حال آغاز شدن هستند بنابراین همچنان منتظر هستیم که ببینیم نتیجه آن، چه خواهد بود اما براساس نتیجه این مذاکرات، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی خواهد توانست در سنگاپور برای مذاکرات به رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا بپیوندد.

مون جائه این یک روز پس از نشستش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در خصوص برگزاری نشست سه جانبه با آمریکا و کره جنوبی ابراز امیدواری کرد.

بنا به گفته رئیس جمهوری کره جنوبی، مقامات کره شمالی همچنان در خصوص اعتماد به تعهدات آمریکا درباره تضمین امنیت پیونگ‌یانگ در صورت خلع سلاح هسته‌ای تردید دارند.

مون در نشستی خبری گفت: خط تلفن مستقیم اجازه می‌دهد که فورا تماس تلفنی برقرار شود. چنین خط تلفنی به تازگی میان دو کره برقرار شده است و ما معتقدیم که چنین خطی باید میان کره شمالی و آمریکا نیز برقرار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید