روایت سختی‌های دوازده‌سالگی یک دختر در قالب رمان

    کد خبر :290844

رمان نوجوان «برایم شمع روشن کن» نوشته مریم محمدخانی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «برایم شمع روشن کن» نوشته مریم محمدخانی به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب دویست و چهارمین عنوان از مجموعه «رمان نوجوان» است که این ناشر چاپ می کند.

کتاب پیش رو، دومین رمان محمدخانی است که پس از «جشن خاکستر» که برنده جایزه گام اول شد، منتشر می‌شود. این داستان‌نویس، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و آموزگار انشا است. دبیری تحریریه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و داوری فهرست لاک‌پشت پرنده از دیگر مولفه‌های موجود در کارنامه وی است.

داستان «برایم شمع روشن کن» درباره دختری به نام سارا است که زندگی‌اش به هم ریخته اما به طور دقیق نمی‌داند این اتفاق از چه زمانی رخ داده است. از وقتی که مادرش دیگر در خانه نبوده یا زمانی که پریسا بهترین دوستش، از همسایگی‌شان رفته است؟ سارا فقط تا این‌جا می‌داند که ۱۲ سالگی‌اش تبدیل به یک دوره سخت در زندگی‌اش شده است.

به گزارش مهر، این رمان ۳۳ فصل دارد و داستانش در قالب نوشتن پست الکترونیک و پاسخ‌هایی که به این نامه‌ها داده می‌شود، پیش می‌رود. سارا عکسی از یک مرد در کشوی مادرش پیدا کرده و در پی فهمیدن این راز که آیا این عکس متعلق به همان مردی است که نشانی پست الکترونیکش را از صفحه اینستاگرامش به دست آورده، یا خیر…

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

چمدانم را خودش بسته، هرچی لباس زشت که دوست ندارم ریخته توی چمدان. مثلا آن مانتومشکی گشاده، با آن لباس خواب رنگ و رو رفته که رویش خرگوش است و وقتی می‌پوشم انگار پنج ساله‌ام. اگر مامانم چمدانم را می‌بست مانتوی گل‌گلی برایم می‌گذاشت با پیژامه بنفش. یادش می‌ماند یکی دوتا کتابی را هم که دوست دارم برایم بگذارد. مثلا زنان کوچک یا قصه‌های مجید.

مسخره است، خانه مامانی بوی شلغم می‌دهد، سوسک دارد و تازه، اینترنت هم ندارد.

باز خوب است بابا تبلتم را پرت کرده وسط لباس‌ها، اینترنت تبلت کند است. برای همین است که نمی‌توانم تند و تند برایتان ایمیل بزنم. کی می‌آیید؟ اگر بیایید دیگر برنمی‌گردم پیش بابا. بابا می‌گذارد جای خانه مامانی پیش یک فامیل دیگر مثلا، دایی‌ای چیزی بمانم… نه؟ تو را به خدا زود بیایید و نجاتم بدهید!

سارا

این کتاب با ۱۵۲ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید