رهبر انصارالله: هدف عربستان و امارات اشغال یمن است

    کد خبر :290782

دبیر کل جنش انصارالله یمن اعلام کرد که هدف عربستان و امارات از تجاوز نظامی به یمن اشغال کشور ماست و آنها هیچ هدف مسالمت آمیزی ندارند.

به گزارش ایرنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنانی که از شبکه های خبری پخش شد، گفت که عربستان و امارات میلیاردها دلار برای حمایت از فعالیت های تکفیری در برخی از استان های یمن هزینه کرده اند.
وی افزود: متجاوزان سعودی از ابتدای تجاوز به یمن تلاش کرده اند میان مردم اختلاف و دشمنی ایجاد کنند. سعودی ها و اماراتی ها سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و افسران سعودی و امارات با افسران آمریکایی و صهیونیستی در منطقه المخا ارتباط دارند.
الحوثی گفت که آمریکا تهاجم نظامی به یمن را هدایت می کند و رژیم صهیونیستی در این ماجرا پشت سر آمریکا قرار دارد.
وی مقابله با تجاوز آمریکا به یمن را اقدامی شرعی توصیف کرد و افزود که ملت ما نمی پذیرد مزدور نیروهای متجاوز باشد و از این رو ، مبارزه تنها راهی است که می توانیم از کرامت و عزت خود دفاع کنیم.
رهبر جنبش انصارالله خطاب به مزدوران سعودی وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن گفت، به خدا سوگند از قدرت های متجاوز غیر از نوکری چیز دیگری عایدتان نخواهد شد.
وی افزود: جنگ یمن تجاوز بیگانه به شمار می رود و حتی برخی رهبران مزدور از متجاوزان گلایه دارند و معترفند که اقدام آنها اشغالگری است.
الحوثی با اشاره به عملیات اخیر مزدوران سعودی در غرب یمن گفت که تاکتیک دشمن در سواحل یمن تاکتیک کودکانه است و در برابر ثبات نظامی و همبستگی ملی شکست خواهد خورد.
وی همچنین تاکید کرد که عربستان و امارات علیه ملت فلسطین نیز توطئه می کنند و نتانیاهو تهاجم علیه یمن را بخشی از منافع مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان می داند.
این مقام یمنی گفت که تهاجم نظامی عربستان و امارات به یمن در راستای تأمین منافع و خواسته های رژیم صهیونیستی است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید