زیرساختهای طرح ترافیک همچنان آماده نیست/افزایش ترافیک صبح پنجشنبه

    کد خبر :290730

رئیس پلیس پایتخت گفت: زیرساخت های مدنظر پلیس برای اجرای طرح جدید ترافیک، هنوز آماده نشده است.

این روزها شاهد آمار متناقض پلیس و شهرداری درباره ترافیک صبح های پنجشنبه در تهران هستیم. در حالی که نوشین سرور مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به لغو آزمایشی طرح ترافیک در پنجشنبه ها گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته با دوربین‌های ترافیکی، شاهد کاهش محسوس ترافیک معابر شهر تهران بودیم.

وی افزود: با هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک راهور خوشبختانه ترافیک تهران در لحظات آغازین صبح امروز تا ساعت ۱۰ صبح ۶۰ درصد به نسبت دو هفته گذشته کاهش داشت.

اما در همان روز پلیس نظر متفاوتی داشت. جانشین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش حجم ترافیک معابر مرکزی تهران در اولین پنجشنبه بدون طرح ترافیک و زوج و فرد خبرداد.

سرهنگ اوتادی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران در اولین پنجشنبه بدون اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: با توجه به اینکه امروز طرح ترافیک و زوج و فرد اجرا نمی‌شود، شاهدیم که تردد و حجم بار ترافیکی در منطقه مرکز شهر نسبت به پنجشنبه هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفتگو با مهر و در پاسخ به این آمار متناقض گفت: طبیعتا صبح های روز پنجشنبه، نسبت به قبل، ترافیک خود به خود افزایش پیدا می کند و این طبیعی است، اما شاهد ترافیک روان و منظمی هستیم که مشکلی ایجاد نمی کند و آزاردهنده نیست.

وی با اشاره به حضور نیروهای پلیس در روز پنجشنبه به منظور روان سازی ترافیک گفت: واقعیت این است که ما دوست داریم مردم فرصت بیشتری پیدا کنند که بتوانند در این روز کارهای عقب مانده را انجام دهند. لذا با اجرای این طرح موافقت کردیم. ضمن اینکه علی رغم افزوده شدن بر حجم ترافیک باید بگویم ترافیک خیلی هم پرحجم نیست.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اجرای تعهدات شهرداری درباره فراهم ساخت همه زیرساخت ها به منظور اجرای طرح جدید ترافیک گفت: قبل از شروع طرح جدید و امروز که طرح اجرا می شود بارها گفتیم و تاکید کردیم که باید زیرساخت ها اصلاح و آماده شود.

سردار رحیمی افزود: متاسفانه هنوز زیرساخت ها ایراد دارد، دچار اشکال است و مردم سوالات زیادی دارند که از پلیس می پرسند و این ربطی به ما ندارد و شهرداری باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: من در جلسات مختلفی که روزهای اخیر با شهردار داشتم مواردی را مطرح کردم که بیشترشان سوالات مردم بود. شهردار تهران هم قول رفع این موانع را داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید