اعترافات ذهن یک دلواپس

    کد خبر :290669

درحالی که این طیف تاکنون برجام را زیان‌ده می دانستند و مدعی بودن آمریکا از برجام منتفع می شود، هم اکنون معترف هستند که خروج آمریکا از برجام به ضرر ایران است، همچنین برجام برای آمریکایی ها ضررده بوده است.

به گزارش برنا، دو هفته پیش روزنامه ایندیپندنت، در مقاله ای به بررسی تلاش کشورهای اروپایی برای نجات برجام پرداخته بود. یکی از نکات حائز اهمیتی که این روزنامه انگلیسی به آن تاکید کرده بود، هم نظر بودن تندروهای ایرانی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری افراط گرای ایالات متحده بود. جدای از این بحث که چرا مقاله نویس چنین تحلیلی ارائه کرده، این نکته حائز اهمیت است که اظهار نظرهای غیرکارشناسانه و غرض ورزانه رسانه های به ظاهر دلواپس، نمایندگان تندرو مجلس و تحلیل‌گران افراط‌گرا ظرف 4 سال گذشته، رسانه های جهانی را نیز به این نتیجه می رساند که حرف‌های این طیف با تندروهای آمریکایی و صهیونیستی یکسان است و هر دو طیف یک هدف را دنبال می کند. این در حالی است که کارشناسان و رسانه های کشورمان بارها در مورد این مسأله به افراد به ظاهر دلواپس داخلی هشدار داده بودند.

شاید تا پیش از آن، این طیف فکر می کردند که چنین هشدارهایی رنگ و بوی سیاسی دارد و افرادی که به آن ها تذکر می دادند نظراتشان با نظرات صهیونیست ها یکی است»، به دنبال اهداف جناحی خود هستند اما ارائه چنین تحلیل هایی در رسانه های اروپایی و غربی نشان می دهد که تمام دنیا امروز متوجه شده اند که صحبت هایی که از دهان تندروهای ایرانی و آمریکایی خارج می شود یکی است.

جدای از این مسأله رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در دیدار با مسئولان نظام ضمن اشاره به نحوه برخورد مسئولان نظام با برجام تاکید کردند: «یک نکته‌ی مهمّی را من در اینجا ذکر بکنم؛ در قضیّه‌ی برجام، در مواجهه‌ی با برجام حتماً لازم است که عناصر سیاسی، عناصر مدیریّتی، عناصر مطبوعاتی و فرهنگی از سرزنش یکدیگر پرهیز کنند؛ این کار را نکنید. نقد، انتقاد صحیح، منصفانه، عاقلانه، ایرادی ندارد، مسئولین هم باید به انتقادها گوش بدهند؛ امّا اینکه همدیگر را سرزنش کنیم، اهانت کردن، هتک حرمت کردن، متّهم کردن، اینها باید از بین برود؛ یک دودستگی و دوقطبی براساس برجام به وجود نیاید. حالا یک حرکاتی است که باید انجام بدهیم، یک فعّالیّتی است باید انجام بدهیم که حالا من یک اشاره‌ای کردم و میکنم؛ این به جای خود محفوظ؛ امّا وحدت را، اتّحاد را، همدلی را، هم‌زبانی را در این قضیّه نقض نکنیم؛ این هم یک نکته‌ی اساسی است.»

بنابراین با توجه به تحلیل رسانه های غربی و تاکیدات مقام معظم رهبری دیگر انتظار نمی رفت این افراد همان صحبت های غیرکارشناسانه و تفرقه آمیز خود را مجدد تکرار کنند اما ظاهرا هیچ یک از این نکات برای این طیف بازدارنده نیست و آن ها تنها به دنبال این هستند تا از هر راهی به دولت و ملت ایران ضربه وارد کنند و اتحاد داخل کشور را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی و از اعضای فراکسیون ولایی، در نطق میان دستور خود، روز گذشته با حمله به دولت در اظهار نظری عجیب ضمن اعتراف به این نکته که برجام برای آمریکا هزینه‌زا بوده است، اعلام کرد: خروج آمریکا از برجام نتیجه عملکرد رئیس جمهوری حسن روحانی است.

در همین اعتراض نامه چند اعتراف وجود دارد. درحالی که این طیف تاکنون برجام را زیان‌ده می دانستند و مدعی بودن آمریکا از برجام منتفع می شود، هم اکنون معترف هستند که خروج آمریکا از برجام به ضرر ایران است، همچنین برجام برای آمریکایی ها ضررده بوده است. علاوه بر این مردم، تبریک های پی در پی این طیف به دلیل خروج آمریکا از برجام را فراموش نکردند، حال مجتبی ذوالنور رئیس جمهوری را مقصر خروج آمریکا از برجام می داند، که این حرف تنها یک اعتراف از جانب طیف نمایندگان به ظاهر دلواپس مجلس است، دلیل شادمانی آن ها از خروج آمریکا از برجام این بوده که مسیر تخریب دولت برای آن ها از این پس هموار شده است. این افراد حتی بدون توجه به تاکید مقام معظم رهبری همچنان سعی دارند با ایجاد چند دستگی در جامعه، همان مسیر پیشن خود را طی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید