موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند

    کد خبر :290598

شماری از افراد در اعلام حمایت از اجرای طرح تقسیم کازرون محورهای ارتباطی فارس به استان های بوشهر و خوزستان در منطقه چنارشاهیجان را مسدود کردند.

یک منبع نزدیک به ایرنا گفت: این افراد از ساعت چهار صبح یکشنبه مسیرهای ارتباطی شهر قائمیه مرکز بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون را با سنگ و آهن بستند.

این منبع که خواست نامش اشاره نشود، افزود: شهر قائمیه در چهار راه ارتباطی استان های فارس، بوشهر و خوزستان واقع است و مسدود شدن جاده های این شهر، این راه های ارتباطی را مختل کرده است.

بر اساس این گزارش، مسدود بودن راه های ارتباطی قائمیه تا لحظه انتشار این خبر ادامه دارد.

در همین حال، شماری از اهالی بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون هم اینک در میدان اصلی شهر قائمیه در حمایت از تقسیم این شهرستان برای دومین بار در ماه های اخیر تجمع کرده اند.

این افراد شعارهایی با مضمون ‘ارتقا، ارتقا حق مسلم ما است’ و ‘فحاشی کار ما نیست، درخواست ما قانونی است’ سردادند و ارتقای این بخش به شهرستان را خواستار شدند.

پیش از این، برخی از اهالی این بخش روز جمعه چهارم خردادماه جاری با حضور در مصلای نمازجمعه چنارشاهیجان خواستار تحقق طرح تقسیمات کشوری در مورد کازرون شده بودند.

این افراد در شعارهای خود خواستار ایجاد شهرستانی جدید متشکل از چنار شاهیجان و کوهمره نودان بودند که طرح آن در وزارت کشور درحال بررسی است.

حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کوتاه که روز جمعه توسط برادر یکی از شهدا در نمازجمعه قائمیه (چنارشاهیجان) قرائت شده بود، اعلام کرد: هرگونه تجمع به صلاح نیست و موجب سوء استفاده می گردد.

در این بیانیه گفته شده است:مردم باید مسیر مطالبات را از طریق قانونی از مسئولین بخواهند.من در حال پیگیری موضوع هستم.

رضازاده اعلام کرد: ازهمه شهروندان تقاضا دارم با حفظ آرامش اجازه سوء استفاده را به هیچ احدی ندهید و در شرایط کنونی مواظب نفوذ افراد غیرمسئول و فرصت طلب باشید.

امام جمعه بخش چنارشاهیجان هم، پنجشنبه سوم خردادماه جاری در اطلاعیه ای ازمردم چنارشاهیجان وکوهمره خواسته بود که ازتجمع خودداری کنند.

حجت الاسلام حسین انصاری در این اطلاعیه نوشته بود: با توجه به فراخوان دشمنان اسلام و منافقین و نیروهای ضد انقلاب جهت ضربه زدن به پیکره این نظام و سوء استفاده از فضای ملتهب شهرستان، همچون گذشته با متانت و بردباری از هرگونه تجمع خودداری شود.

وی افزوده بود: مطالبات خود را از مجاری قانونی و با اعتماد به مسئولان استانی و کشوری پیگیری کنید.
طرح موسوم به تقسیم کازرون مدت ها پیش مطرح و آبان 96 در محافل شهرستان کازرون علنی شد که طبق آن اعلام شد دو بخش کوهمره نودان و چنار شاهیجان از کازرون منفک خواهد شد و شهرستان جدید کوه چنار شکل می گیرد.

استاندار فارس در سفر 13 اردیبهشت خود به شهرستان کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داد که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان کوه چنار با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.

اسماعیل تبادار اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات، مناطقی همچون امامزاده سید حسین (ع) و آثار تاریخی بیشابور از ابتدا در طرح تقسیمات کشوری جدید در محدوده شهرستان کازرون بود و برنامه ای برای جدایی این مناطق از این شهرستان نبوده است.

استاندار فارس گفت: با توجه به خواسته مردم کازرون در زمینه جدانشدن دشت برم و انارستان از این شهرستان، طرح تفکیک شهرستان برای انجام اصلاحات مورد نظر مردم بازگشت داده شد.

دلیل مخالفت برخی با طرح تقسیم، اعتقاد این افراد به این موضوع است که قرار است بخش های حیاتی کازرون از آن جدا شود. همان مناطقی که استاندار فارس از آن ها نام برد و گفت چنین نیست.

حال که تضمین های مقام های رسمی استان و وزارت کشور مردم کازرون را متقاعد به پیشبرد درخواست آنها در چارچوب قانون کرده است و پس از حوادث 26 و 27 اردیبهشت ماه امسال، آرامش به این شهر بازگشته است، مردم بخش هایی که از تقسیم کازرون منتفع می شوند وارد عرصه اعتراض میدانی شده اند.

به گفته منابع رسمی، حوادث 26 و 27 اردیبهشت ماه شهر کازرون منجر به فوت سه نفر و مصدومیت شمار دیگری از افراد شد. در جریان این حوادث، به برخی اموال عمومی مانند یک شعبه بانک، چند خودرو و … آسیب وارد شد. سه فرد فوت شده در این حوادث، سه شنبه اول خردادماه جاری در این شهر به خاک سپرده شدند.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید