شیوه ارسال سوالات امتحان نهایی تغییر کرد

    کد خبر :290565

لو رفتن سوالات امتحان نهایی شیوه ارسال سوالات به حوزه های انتخابی را تغییر داد اما همچنان این شیوه جدید نیازمند ایجاد زیرساخت های عملیاتی بیشتری است.

به گزارش مهر، علیرضا راه پیما مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران خبر از اجرایی شدن ارسال فایل سوالات امتحانات نهایی به حوزه های اجرا از روز گذشته داد و از موفقیت این طرح گفت.

سالهاست که بحث لو رفتن سوالات امتحان نهایی چند ساعت قبل از برگزاری امتحانات مورد پیگیری آموزش و پرورش است و امسال نیز از چند روز قبل از شروع امتحانات در فضای مجازی این موضوع به انواع گوناگون مطرح شد. فروش این سوالات که یا از طریق تلگرام یا اینستاگرام صورت می گیرد از ۳۰ تا ۹۰ هزارتومان و دو تا سه ساعت قبل از شروع امتحان صورت می گیرد.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می گوید تنها یکی از امتحانات نهایی در درس دین و زندگی، یک ساعت مانده به امتحان لو رفته است و با تغییر شیوه ارسال سوالات دیگر امکان چنین سوء استفاده ای وجود ندارد.

در حالی که تاثیر نمرات امتحان نهایی دانش آموزان در کنکور یکی از بحث های داغ میان آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اهمیت پیدا کردن راهکار موثر در این زمینه بر اهمیت آن می افزاید.

تا قبل از روز گذشته سوالات امتحان نهایی در قالب سی دی به مناطق آموزش و پرورش ارسال می شد و در بخشی قرنطینه می شد اما تکثیر سوالات و حتی بخش قرنطینه قابل نفوذ بود. حالا سوالات راس ساعت ۷:۳۰ به حوزه ها ارسال می شود و رمز سوالات در اختیار حوزه ها قرار می گیرد تا سوالات را خود چاپ کنند و فرصتی برای درز سوالات نباشد.

راهپیما این روش را که از روز گذشته در استان تهران اجرایی شده موفقیت آمیز دانست و ضریب ایمنی را بسیار مناسب ذکر کرد.

وی گفت: دیروز همه حوزه ها راضی بودند و اعلام نارضایتی یا مشکلی نداشتیم اما باید روی ساختار و روش مورد نظر کار بیشتری صورت بگیرد و عملیاتی تر بشود.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: این طرح در کل کشور اجرایی می شود یا قرار بر اجرایی شدن دارد. چند کار را باید برای عملیاتی شدن طرح با موفقیت بیشتر، پیگیری کنیم. یکی اینکه باید روی این موضوع کار شود که اداره برق همکاری کند و برق مناطق در زمان ارسال فایل برای حوزه ها نرود چون همه مناطق دارای موتور برق نیستند. اگر موقع ارسال فایل در برق یا اینترنت خللی ایجاد شود، عملا خللی در کار ایجاد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید