نیم نگاهی به “بچه مهندس” این شبهای تلویزیون

    کد خبر :290505

بازیگر سریال «بچه مهندس» با اشاره به موضوعات این سریال بیان کرد که در این مجموعه از نسلی حرف زده می شود که در آن سال ها به دلیل شرایط سخت لطمه خوردند.

عباس جمشیدی فر بازیگر نقش کریم در سریال «بچه مهندس» درباره فضای سریال های رمضان ۹۷ و انتظارات مردم گفت: ماه رمضان امسال سه سریال روی آنتن شبکه های سیما رفت که آثار طنز نبودند و برخی از مردم در بازخوردها انتقاد کردند که چرا امسال سریال کمدی نداشتیم.

وی ادامه داد: در بازه ای مثل عید نوروز همه سریال ها کمدی هستند و در ماه رمضان هم در سال های گذشته معمولا یک یا ۲ سریال کمدی داشته ایم و حالا چه اشکالی دارد که همه سریال ها فضایی اجتماعی داشته باشند.

این بازیگر با اشاره به فضای سریال «بچه مهندس» اظهار کرد: یک سیاستگذاری معمول در سریال های ملودرام این است که یک یا دو شخصیت شوخ طبع هم می گذارند که فضای سریال چندان سنگین و جدی نشود و در «بچه مهندس» هم این اتفاق رخ داده است. من در سریال چنین نقشی دارم که آن هم جزوی از قصه و ساختار سریال است و اینگونه نیست که شخصیتی اضافه در داستان باشد بلکه بسیار تاثیرگذار است.

کریم در ادامه داستان جدی تر می شود

وی اضافه کرد: شخصیت کریم البته در ادامه داستان جدی تر می شود و شوخ طبعی هایش کمی کاهش می یابد.

این بازیگر با اشاره به فضای سریال عنوان کرد: این سریال درباره نسلی حرف می زند که در زمان جنگ سختی های بسیاری کشید، نسلی که به دلیل شرایط بد اقتصادی ضربه های زیادی خورد و تا دهه های بعد این لطمات روحی روی او باقی ماند. آن زمان برخی از پدر و مادرها به دلیل همین شرایط بد اقتصادی بچه های خود را گوشه خیابان می گذاشتند و حالا ما از چنین نسلی حرف می زنیم. سریال در قسمت های اول به این نسل فلاش بک می زند و این چالش ها را نمایش می دهد.

وی بیان کرد: چه اشکالی دارد که ما به این فضاها اشاره کنیم و قصه ای از این نسل روایت کنیم که برخی شان طی این سال ها خود را به‌روز و برخی هم این چالش ها و مشکلات را به نسل های بعد منتقل کردند.

جمشیدی فر در بخش دیگری از این گفتگو به انتقادها از شخصیت جاهد با بازی بهناز جعفری اشاره و عنوان کرد: برخی به خشکی و سخت گیری های این شخصیت انتقاد وارد می کنند ولی اگر سیستم آموزشی در دهه ۵۰ را از یاد نبرده باشیم، می دانیم که اینها واقعیت دارد.

به دلیل ترس از معلم های ریاضی و زبان دوست نداشتم وارد مدرسه شوم

وی اضافه کرد: من متولد دهه ۵۰ هستم و به خاطر دارم که از ترس معلم های ریاضی و زبان دوست نداشتم وارد مدرسه شوم و این فضایی بود که اتفاقا در مدرسه ها حاکم بود. سیستم آموزشی ما از سال های ۷۰ به بعد کاملا تغییر کرد وگرنه قبل از آن ما در مدارس کتک می خوردیم.

بازیگر «سه دونگ سه دونگ» در پایان اظهار کرد: این سریال از فضای آن سال ها می گوید و نوعی آسیب شناسی می کند و این مسایل را نمی توان کتمان کرد.

سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی این شب ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود و در آن بازیگرانی چون بهناز جعفری، محمد کاسبی، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند ، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ روی آنتن می روند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید