بودجه ۱۶۶ میلیارد یورویی اروپا با هدف رشد اقتصادی قدرتمندتر

    کد خبر :290493

اتحادیه اروپا اعلام کرد که بودجه ۱۶۶ میلیارد یورویی (۱۱۹۳.۵ میلیارد دلاری) این اتحادیه برای سال ۲۰۱۹ میلادی در جهت قدرتمندتر شدن و انعطاف پذیری بیشتر اقتصاد اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش بازتاب، در حدود ۸۰ میلیارد یورو برای حمایت از رشد اقتصادی در اروپا تخصیص داده خواهد شد که از این مبلغ ۱۲.۵ میلیارد یورو برای تحقیق و نوآوری و ۲.۶ میلیارد یورو برای آموزش هزینه خواهد شد.

پیش‌نویس بودجه اتحادیه اروپا در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی حاکی از افزایش تعهد ۳ درصدی دارد. «گانتر اوتنیگر» رئیس بخش بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا گفت: در حال پیشنهاد دادن یک بودجه جاه‌طلبانه‌ای هستیم که به حمایت از اولویت‌های ما بویژه در سرمایه‌گذاری، اشتغال، جوانان، مهاجرت، اتحاد، امنیت و ایجاد ارزش بیشتر به شهروندان ما ادامه دهد. وی گفت: نیازمند ثبات برای اتحادیه اروپا هستیم و مشتاقانه به دنبال به توافق رسیدن با پارلمان و شورای اروپا در اسرع وقت هستم.

۱.۵ میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا به پناهندگانی که در ترکیه هستند، کمک خواهد شد؛ ضمن اینکه ۳.۸ میلیارد یورو و ۲۳۳.۳ میلیون یورو به ترتیب برای توسعه شبکه‌های زیرساخت و کمک کشورهای اروپایی که نرخ بیکاری در آنجا بالا است، تخصیص داده می‌شود.

۵ میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا برای ایجاد دفتر جدید دادستانی عمومی اروپا اختصاص داده می‌شود که جرائم فرا منطقه‌ای از قبیل کلاهبرداری، پولشویی، فساد مالی و حملات سایبری را تعقیب کند.

همچنین ۴۰ میلیون یورو از این بودجه برای توسعه برنامه حمایت اصلاحات ساختاری اروپا صرف خواهد شد. طرح بودجه ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا با هدف بهینه کردن سرمایه‌ها برای برنامه‌های فعلی و طرح‌های جدید به عنوان بخشی از بودجه بلند مدت ۲۰۱۴-۲۰۲۰ میلادی اتحادیه اروپا طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید