صادرات چای ایرانی ارگانیک به بازارهای جهانی

    کد خبر :290472

رئیس سازمان چای کشور گفت: با به‌کارگیری روش‌های تولید محصول ارگانیک، می‌توان چای داخلی را از محصولی سالم، به محصول ارگانیک در جهان ارتقا داد.

«محمدولی روزبهان» در بازدید از باغ چای ارگانیک ۷ هکتاری یکی از باغداران که در روستای سراش و ۱۷ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد ،گفت: باغ مورد نظر طی ۳ سال گذشته از هیچ گونه کود شیمیایی استفاده نشده است و از کودهای دامی و گیاهی در تغذیه باغ چای در کنار سایر عملیات زراعی استفاده شده است.

به گزارش ایسنا ،رئیس سازمان چای کشور افزود: این باغ به‌عنوان باغ نمونه‌ی ارگانیک به لحاظ عدم استفاده از کود،سم و سایر مواد شیمیایی است.

روزبهان قول مساعد داد که از وی و چایکاران مشابه در چارچوب ضوابط سازمان چای کشور و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور حمایت‌های مشاوره‌ای و مالی‌ انجام گیرد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: با به‌کارگیری روش‌های تولید محصول ارگانیک، می‌توان چای داخلی را از محصولی سالم، به محصول ارگانیک در جهان ارتقاء داد.

وی در ادامه از واریز مبلغ ۲ میلیارد و ۵ میلیون تومان از مطالبات به حساب عابر بانک سپه چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع ۱۰ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید