ماجراهای کاندالیزا رایس با جوان ایرانی، دستمایه«یک عاشقانه سیاسی»

    کد خبر :290387

مجموعه داستانی با عنوان «یک عاشقانه سیاسی» بر مبنای یک خبر جنجالی درباره کاندالیزا رایس و با اجازه او در ایران منتشر شده است.

مجموعه داستانی با عنوان «یک عاشقانه سیاسی» به قلم مجتبی صیدی در ایران منتشر شده است که یکی از داستان‌های کوتاه وی درباره کاندالیزا رایس نوشته شده و با اجازه وی در این کتاب قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش سال ۲۰۰۶، زمانی که خانم کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بود، یکی از نمایندگان مجلس ایران، آقای شکرالله عطار زاده، در اظهاراتی جنجالی، خانم رایس را به دخالت احساسات شخصی در امور سیاسی متهم کرد.

او در این اظهارات بیان کرد که خانم رایس در جوانی در ارتباطش با یک ایرانی شکست عاطفی خورده و حالا با همه ایرانی­ها چپ افتاده است… . و در صورتی که رایس حرف­های او را تکذیب کند با مدارکی که از آن شخص (جوان ایرانی) در دست دارد، ادعایش را ثابت می­‌کند.

اظهارات آقای عطارزاده مدتی جنجال‌های مطبوعاتی زیادی برپا کرد اما نه خانم رایس حرفهای آقای عطار زاده را تکذیب کرد و نه آقای عطارزاده مدارکش را منتشر کرد. با این همه جنجالهای عطارزاده باعث شد تا سوژه­ای برای نوشتن یک داستان خیالی به دست نویسنده­ای ایرانی به نام مجتبی صیدی بیافتد تا بعد از سالها داستان عشق خانم رایس سر زبانها بیافتد.

او در مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان «یک عاشقانه سیاسی» داستانی کوتاه با عنوان «یک عاشقانه سیاسی» در مجموعه داستانی با همین نام منتشرکرده است که درباره نویسنده­ای است که داستانی درباره عشق خانم رایس می­نویسد و بعد از انتشار آن حوادث عجیب و غریبی برایش اتفاق می­افتد.

به گزارش مهر، به گفته او داستان این داستان در ظاهر سیاسی و عاشقانه است اما نه سیاسی است و نه عاشقانه. داستان درباره آدمی است که حتی اگر مسیر تاریخ را تغییر بدهد باز محکوم به دیده نشدن است.

صیدی قبل از انتشار داستان یک نسخه از داستان را به دانشگاه استنفورد (محل تدریس خانم رایس) ارسال و داستان را با اجازه کتبی خانم رایس منتشر کرده است.

متن نامه‌های مبادله شده در این زمینه نیز به کتاب ضمیمه شده است.

نشر کیان افراز این اثر داستانی را در ۱۵۰ صفحه با قیمت ۱۶ هزار تومان منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید