شرایط صادرات محصولات مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور اعلام شد

    کد خبر :289934

سازمان دامپزشکی کشور، طی نامه شماره ۹۷/۴۰/۴۳/۱۴۷۴۳ مورخ ۹۷/۳/۲ شرایط صادرات محصولات مرتبط با سازمان دامپزشکی را اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای مدیران کل دامپزشکی استان های کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، مقرر شد که صادرات محصولات مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور از واحد های مجاز دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی به چهار شکل صورت پذیرد:

۱- صادرات به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا صرفا باید برای واحد هایی صورت گیرد که دارای کد EC باشند و با رعایت قوانین ملی و مصوبات شورای اتحادیه اروپا گواهی بهداشتی دامپزشکی صادر شود.

۲-در حوزه صادرات به مقصد کشور های عضو اتحادیه أوراسیا نیز لازم است که صادرات صرفا به واحدهایی که فهرست آن ها روی وب سایت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی منتشر شده گواهی بهداشتی دامپزشکی صادر شود.

۳- در بین کشورهایی که مطالبات بهداشتی ورود (IHR) خود را رسما اعلام کرده اند می بایست تنها برای واحدهای مجازی که امکان اعمال شرایط کشور مقصد را دارند گواهی بهداشتی دامپزشکی صادر شود.

۴-صادرات به مقصد کشورهایی که مطالبات بهداشتی خاصی اعلام نموده اند مطابق ضوابط بهداشتی ملی کشور برای تولید و عرضه در داخل کشور و با اخذ قرارداد فی مابین خریدار و فروشنده و اخذ تعهد از صادرکننده مبنی بر قبول کلیه عواقب ناشی از عودت احتمالی محموله بلامانع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید