ناگفته‌هایی از قطع درختان کارخانه قند کرج

    کد خبر :289895

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه روز گذشته گزارشی از قطع درختان کارخانه قند کرج به ما داده شد گفت: گزارش این موضوع تهیه و پس از مکاتبات لازم با استانداری البرز برای ارسال به دستگاه قضایی آماده شده است.

حامد فرضی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته یکی از سازمان‌های مردم نهاد استان گزارشی را در خصوص قطع حدود هزار اصله درخت در محدوده کارخانه قند کرج برای ما ارسال کرد.

فرضی افزود: این گزارش به همراه تصاویری از موضوع حاکی قطع درختان این منطقه بود که اگرچه تعداد درختان قطع شده کمتر به نظر می‌رسد اما در هر حال کار درستی نبوده است.

وی ادامه داد: گزارش این موضوع تهیه و پس از مکاتبات لازم با استانداری البرز برای ارسال به دستگاه قضایی آماده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در خصوص اینکه تعداد درختان قطع شده چقدر برآورد می‌شود گفت: این درختان در یک محیط متراکم کشت شده و عمده آن دو تا سه ساله بوده و هنوز تعداد درختان قطع شده مشخص نشده و در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای پیگیری موضوع استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج قطع هرگونه درخت در این محدوده را تکذیب کرد.

حسین عطایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قبل از اینکه موضوع قطع درخت در محدوه کارخانه قند خبری شود از این محل بازدید کردیم.

عطایی افزود: پس از بررسی مشخص شد که در این نقطه یک گلخانه وجود داشته و به دلیل عدم صرفه اقتصادی این گلخانه جمع‌آوری و حدود 17 تا 18 نهال پیتی نیز جابجا و در محل دیگری کاشته شده که مشخص است. ما مشغول پیگیری قضایی موضوع جابجایی نهال‌ها هستیم چون بدون مجوز نباید این کار انجام می‌شد.

این مسئول ضمن تکذیب اخبار مربوط به قطع درخت در این منطقه گفت: فضای سبز غالب کارخانه قند درختان چنار صد ساله است و مربوط به امروز نیست بنابراین اینکه گفته می‌شود هزار درخت در این نقطه قطع شده درست نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید