با اجرای طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محقق می‌شود:

افزایش ۱۲ برابری بودجه مسکن مددجویان روستایی کمیته امداد

    کد خبر :289882

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد جزئیات تفاهم‌نامه ساخت ۱۰هزار مسکن مددجویان روستایی با مشارکت سپاه و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمستان سال ۹۴ گفت: مرحله نخست این طرح ساخت پنج هزار واحد مسکونی روستایی در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و هرمزگان بود که ۹۳ درصد آن تاکنون به خانوارهای تحت حمایت تحویل داده شد و باقی آن تا پایان تیرماه امسال تکمیل می‌شود.

وی بابیان اینکه مرحله دوم این طرح باهدف ساخت ده هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، محروم و مرزی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در روستاهای ۱۴ استان آغازشده است افزود: هزار و ۳۳۹ واحد باقی‌مانده از مرحله نخست و هشت هزار و ۶۶۱ واحد نیز مربوط به مرحله دوم است.

بازیان با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح در استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، گیلان و مازندران ساخته می‌شود اعلام کرد: بودجه مسکن مددجویی در این استان‌ها با اجرای این طرح نسبت به سال گذشته حدود ۱۶۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اظهار اینکه با اجرای این تفاهم‌نامه اعتبار اختصاص‌یافته به ساخت خانه مددجویان روستایی معادل ۶۳ درصد از بودجه ساخت مسکن مددجویان در سال ۹۷ است گفت: بر این اساس بودجه ساخت مسکن برای روستاییان تحت حمایت کمیته امداد ۱۲ برابر افزایش‌یافته که این امر مطابق با سیاست‌های ابلاغی مسکن مبنی بر اولویت بخشی به مددجویان ساکن در روستا، مناطق محروم و مرزی است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه هدف این تفاهم‌نامه علاوه بر تأمین مسکن، بهسازی مسکن مددجویان روستاییان دارای مسکن فرسوده نیز است گفت: طبق این تفاهم‌نامه خانوارهای دارای بیش از سه عضو، خانوارهای با سرپرست زن یا دارای بیمار صعب‌العلاج و ایتام در اولویت هستند.

وی بابیان اینکه تأمین مسکن نیازمندان بیش از گذشته و باهدف توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان در دستور کار این نهاد قرارگرفته است گفت: مسکن در کنار اشتغال، مکمل و مقوم توانمندسازی خانوارهای نیازمند است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،بازیان با اشاره به اینکه اعتبار مسکن مددجویی در سه سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است گفت: از سال ۹۴ تا سال ۹۶ به‌طور متوسط سالانه حداقل حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان فاقد خانه در شهرها و روستاها با مشارکت کمیته امداد ساخته‌شده است.

وی این تفاهم‌نامه سه‌جانبه را فرا حوزه‌ای و فرا سازمانی دانست و افزود: این امر باهدف ایجاد چالش مثبت درون کمیته امداد، مورد توجه قرار گرفتن مسکن محرومان در میان نهادها و دستگاه‌های مرتبط و هم‌افزایی ظرفیت‌های محلی و ملی عملیاتی می‌شود. همچنین در این راهبرد از ظرفیت‌های فرا سازمانی برای تأمین منابع مالی، فنی و اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید