۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات سال 96مربوط به عابران پیاده است

    کد خبر :289859

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با تخلفات حادثه ساز بدون اغماض برخورد می کند، گفت: ۷۰ درصد آمار فوتی‌های تصادفات سال ۹۶ مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ مسعود جبارزاده از افزایش نظارت پلیس راهور بر نظم خیابان‌های شهر در سال ۹۷ خبر داد و گفت: بی‌تردید امسال نظارت بر تردد خودروها بیشتر بوده و به همان میزان اعمال قانون نیز افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که توجه به این مهم موجب کاهش چشمگیر تخلفات در سطح شهر خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در مورد انتشار خبری مبنی بر افزایش نرخ جریمه مکالمه با تلفن همراه یادآورشد: آنچه که مسلم است نرخ جریمه‌ها افزایش پیدا کرده است، اما منظور از ۳ برابری جریمه‌ها که در خبرها بدان اشاره شده بود افزایش اعمال قانون است، به این معنا که پلیس توجه دقیق‌تری بر این بخش و سایر تخلفاتی که موجب افزایش آمار تصادفات شده اعم از سرعت بالا، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، مکالمه با تلفن همراه و… و. خواهد داشت.

به گزارش خانه ملت،وی خاطرنشان کرد: ما در سال جاری بنا داریم که بیشتر در جهت کاهش آمار تصادفات برنامه‌ریزی کنیم به همین دلیل نیروهای پلیس را نسبت به بروز تخلفات حادثه‌ساز در سطح شهر تهران حساس‌تر کرده‌ایم.

سرهنگ جبارزاده در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه ۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات شهری مربوط به موتورسواران بوده است تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده که از این تعداد ۴۰ درصد را موتورسواران تشکیل می‌دادند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در پاسخ به اینکه افزایش نظارت پلیس چه تاثیری بر کاهش میزان تصادفات دارد تاکید کرد: این مورد به تجربه رسیده است که قطعا افزایش نظارت پلیس تاثیر چشمگیری در کاهش میزان تصادفات دارد، چرا که بخش اعظمی از شهروندان تاثیرپذیر هستند کما اینکه وقتی دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها نصب می‌شود، تعداد زیادی از رانندگان به این نتیجه می‌رسند که برای عدم برخورد پلیس باید سرعت خود را مدیریت کنند و تنها چند درصد هستند که نسبت به این مورد کم توجه هستند، بنابراین تحقق این مهم نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید