جدیدترین اخبار
۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵ اقتصادی کد خبر :289835

فراز و فرود ناوگان کانتینری جهان در سه ماه ۲۰۱۸

خطوط کشتیرانی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی نتایج ضعیف و افت درآمد را نشان دادند.

لجام گسیختگی افزایش ظرفیت، بازار ضعیف نرخ کرایه و رشد نرخ های سوخت و چارتر دست به دست هم دادند تا خطوط کشتیرانی کانتینری نتایج ضعیفی را در سه ماه نخست سال جاری میلادی نشان دهد. خطوط به جای اینکه برای بالابردن نرخ کرایه حمل تلاش و تقلا کنند، برای افزایش ظرفیت عملیات جهت کسب سهم بیشتر بازار به رقابت مشغول شدند.

به گزارش مانا، به عبارت دیگر خطوط کشتیرانی ریسک نرخ کرایه حمل ضعیف را خریدند، اما به افت ظرفیت عملیاتی تن در ندادند.

این گزارش ادامه داد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون میانگین ظرفیت عملیاتی ۱۳ خط کشتیرانی برتر جهان رشد ۱٫۹ درصد را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است: ظرفیت ناوگان فعال کشتیرانی کانتینری جهان از ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار TEU در اواسط ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU در اواسط ماه می سال جاری میلادی افزایش یافته است.

در همین مدت نرخ کرایه حمل کانتینری شانگهای چین CCFI افت هفت درصد را تجربه کرد، از سوی دیگر قیمت‌های بانکرینگ روند افزایشی ۴۷ درصد را به نمایش گذاشت.

در نتیجه درآمد خطوط کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی سقوط کرد و اکثر خطوط نتایج منفی درآمد را به ثبت رساندند.

در حالیکه چندین خط کشتیرانی هم چنان انتظار تحقق اهداف مالی را در کل سال جاری میلادی دارند، اما فرصت‌ها برای بهبود اساسی درآمد در سه ماه‌های آینده به سرعت در حال از دست رفتن هستند.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: به دنبال تلاش ناموفق خطوط کشتیرانی در افزایش چشم‌گیر نرخ کرایه حمل در قرارداد‌های سرویس‌دهی سالانه ترانس پاسیفیک در یکم ماه می‌سال جاری میلادی، دست این خطوط کشتیرانی برای تغییر شیب نتایج تقریبا بسته خواهد شد.

ناگفته نماند خط کشتیرانی مرچنت هیوندایی تنها خط کشتیرانی بود که ظرفیت عملیاتی خود را کاهش داد.

آلفالاینر در پایان نوشت: انتظار می رود به دنبال رونق گیری دوباره بازار سفارس ساخت، افزایش لجام گسیخته ظرفیت عملیات خطوط در تابستان جاری نیز ادامه پیدا کند، افزون بر این به دنبال تقاضای قوی شناور نرخ کرایه حمل در مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

Ad

روی خط خبر

  • عربستان در جنگ است و ما نمی‌ خواهیم وارد هیچ جنگ خارجی شویم
  • ترامپ به حمله تروریستی به پارلمان انگلیس واکنش نشان داد
  • رییس سازمان توسعه تجارت: بازداشت نشدم
  • برنامه آمریکا برای مذاکرات صلح با طالبان چیست؟
  • لازم است دادگاه مفسدان و اخلالگران اقتصادی به صورت علنی برگزارشود
  • پسکوف: تحریم‌های جدید آمریکا برای روابط دو کشور خوب نیست
  • تاکید وزرای خارجه ترکیه و روسیه بر بی اعتبار ی آمریکا
  • دستیار سابق ترامپ آماده است با «رابرت مولر» همکاری کند
  • انتشار اوراق ۱۲هزار میلیارد ریالی اجاره سهام
  • رشد ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در سال جاری
  • شمخانی: جنگ اقتصادی با میدان داری آمریکا در حال انجام است
  • فتاح پیشنهاد روحانی برای وزارت کار را رد کرد
  • کاهش نرخ ارز در صرافی‌ها/ دلار در سامانه سنا وارد کانال ۷ هزار تومانی شد
  • موضوع سهم ۵۰ درصدی ایران از خزر در هیچ قراردادی هرگز وجود نداشته
  • آمریکا مدعی شد: مخالف بحرینی مقیم ایران و تروریست است
  • بافتهای فرسوده را جدی بگیریم
  • رکوردشکنی عطاران و جواد عزتی/جدیدترین آمار فروش سینماهای ایران
  • ساخت اولین پارک کم‌آبخواه در یزد
  • خرید دلار توسط خانه‌دارها در پوشش مسافر!
  • احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های کلان اقتصادی
  • تناسخ محمود احمدی‌نژاد!
  • بحران ترکیه-آمریکا؛ چه کسی ضرر می‌کند؟
  • دفتر رییس‌جمهور: نقل قول منتسب به واعظی که «حساب لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم» کذب است
  • عاشقانه جدید خواننده «ماه و ماهی» در راه است
  • کنسرت مشترک «کیوان ساکت» و «وحید تاج»
  • عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در منطقه ۷ مرمت و بازسازی می‌شود
  • سکه طرح جدید ١٦٠هزار تومان گران شد
  • مردم طلای آبشده نخرند
  • درباره کمپین «مهرمام» چه می‌دانید؟
  • روسیه اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را به قیمت پایین می‌فروشد