جدیدترین اخبار
۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵ اقتصادی کد خبر :289835

فراز و فرود ناوگان کانتینری جهان در سه ماه ۲۰۱۸

خطوط کشتیرانی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی نتایج ضعیف و افت درآمد را نشان دادند.

لجام گسیختگی افزایش ظرفیت، بازار ضعیف نرخ کرایه و رشد نرخ های سوخت و چارتر دست به دست هم دادند تا خطوط کشتیرانی کانتینری نتایج ضعیفی را در سه ماه نخست سال جاری میلادی نشان دهد. خطوط به جای اینکه برای بالابردن نرخ کرایه حمل تلاش و تقلا کنند، برای افزایش ظرفیت عملیات جهت کسب سهم بیشتر بازار به رقابت مشغول شدند.

به گزارش مانا، به عبارت دیگر خطوط کشتیرانی ریسک نرخ کرایه حمل ضعیف را خریدند، اما به افت ظرفیت عملیاتی تن در ندادند.

این گزارش ادامه داد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون میانگین ظرفیت عملیاتی ۱۳ خط کشتیرانی برتر جهان رشد ۱٫۹ درصد را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است: ظرفیت ناوگان فعال کشتیرانی کانتینری جهان از ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار TEU در اواسط ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU در اواسط ماه می سال جاری میلادی افزایش یافته است.

در همین مدت نرخ کرایه حمل کانتینری شانگهای چین CCFI افت هفت درصد را تجربه کرد، از سوی دیگر قیمت‌های بانکرینگ روند افزایشی ۴۷ درصد را به نمایش گذاشت.

در نتیجه درآمد خطوط کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی سقوط کرد و اکثر خطوط نتایج منفی درآمد را به ثبت رساندند.

در حالیکه چندین خط کشتیرانی هم چنان انتظار تحقق اهداف مالی را در کل سال جاری میلادی دارند، اما فرصت‌ها برای بهبود اساسی درآمد در سه ماه‌های آینده به سرعت در حال از دست رفتن هستند.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: به دنبال تلاش ناموفق خطوط کشتیرانی در افزایش چشم‌گیر نرخ کرایه حمل در قرارداد‌های سرویس‌دهی سالانه ترانس پاسیفیک در یکم ماه می‌سال جاری میلادی، دست این خطوط کشتیرانی برای تغییر شیب نتایج تقریبا بسته خواهد شد.

ناگفته نماند خط کشتیرانی مرچنت هیوندایی تنها خط کشتیرانی بود که ظرفیت عملیاتی خود را کاهش داد.

آلفالاینر در پایان نوشت: انتظار می رود به دنبال رونق گیری دوباره بازار سفارس ساخت، افزایش لجام گسیخته ظرفیت عملیات خطوط در تابستان جاری نیز ادامه پیدا کند، افزون بر این به دنبال تقاضای قوی شناور نرخ کرایه حمل در مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • دیر رسیدن مدارک علت پلاک نشدن سمند EF7 است
  • آغاز سومین عرضه نفت خام در بورس انرژی
  • لایحه FATF استعماری است
  • جنبش حماس تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به سوریه را محکوم کرد
  • آمریکا: روسیه موشک‎های جدید خود را منهدم کند!
  • دادگاه آل‌خلیفه ۸ نوجوان بحرینی را به حبس محکوم کرد
  • اژه‌ای: لایحه امنیت زنان مشکلات زیادی دارد
  • کاظمی ادعا کرد: مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی خدمات نمی‌دهند
  • توپ برگزیت همچنان در زمین لندن است
  • فیاض: «تاک‌شو»های تلویزیون همجنس‌گرایانه است
  • فروش بیمارستان پرحاشیه!
  • چین نسبت به شدت گرفتن تنش‌ها در سوریه هشدار داد
  • پول تئاتری‌ها در وزارت ارشاد چه می‌شود؟
  • در جلسه کارگروه تعیین مصادیق سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران چه گذشت؟
  • واگن های جدید مترو تیرماه سال آینده وارد خطوط می شوند
  • تعریف و تمجید تحلیلگر اصولگرا از خوئینی ها: هاشمی برای چپ ها هزینه سازی کرد
  • نگذاریم تالاب “کجی” ‌به کانون گرد و غبار تبدیل شود
  • آیا «تختی» به جشنواره فجر می رسد؟
  • ترکیه: برای مبارزه با تروریسم از مرزها می‎گذریم
  • لیست کمک‌های ریاست جمهوری به افراد حقیقی و حقوقی منتشر شود
  • انتقاد نوبخت از صداوسیما/ چرا به تعیین مالیات پزشکان می‌پردازید؟
  • ابهامات مالیاتی بودجه/ بی اطلاعی دولت از میزان سرمایه گذاری آستان
  • بازارهای جهانی در انتظار اخبار برگزیت
  • جزئیاتی از ارتباط وزیر دولت احمدی‌نژاد با «حسین هدایتی»
  • معاون مالی شهرداری تهران تغییر کرد
  • انتخاب نماینده شهرداری تهران در مجمع ملی کاهش خطرپذیری
  • تمجید روحانی از آذری جهرمی: کم داشتیم وزیر در این سن، مسئولیت برعهده گیرد و موفق باشد
  • ادعای وزیر اطلاعات اسرائیل: حمله شب گذشته در سوریه پیام واضحی برای ایران بود/ این رویارویی آشکار با ایران است
  • تحریم جدید ایران از سوی آلمان
  • چرایی افزایش پاسخ مثبت به استعلامات محیط زیستی در تهران
  • Ad