در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ میان اتحادیه تاکسیرانی کشور و بنیاد شهید عنوان شد

واگذاری 5000 تاکسی به فرزندان ایثارگران/ رونمایی از سامانه پایش ناوگان دانش آموزی طی روزهای آتی

    کد خبر :289723

تفاهم‌نامه ایجاد 5000 شغل برای فرزندان ایثارگران از طریق واگذاری تاکسی شهری با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران امضاء شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تفاهم نامه که صبح امروز برگزار شد مجید عبداللهی مدیر دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری با بیان اینکه حوزه حمل و نقل عمومی در کشور از حوزه‌هایی است که به دلیل ارتباط مستقیم با شهروندان توجه به آن ضروری است،‌ گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های جدی و در دستور کار دولت، نوسازی حمل و نقل عمومی در کشور است.

وی ادامه داد: رسالتی که اتحادیه تاکسیرانی در نظر دارد همکاری در پیشبرد این طرح بوده و در کنار آن توجه به اثرات جانبی اجرایی شدن این طرح است. همچنین یکی از مباحث مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی بحث اشتغال است و استفاده از ظرفیت حمل و نقل در کشور و پرداختن به آن به منظور اشتغال زایی از موضوعات دیگری است که در دستور کار است.

عبداللهی اضافه کرد: پیش از این تفاهم نامه، تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد که بر مبنای آن تلاش شد تا از مددجویان استفاده شود و بخشی از مأموریت‌های تاکسیرانی توسط مددجویان صورت گیرد و همچنین برای مددجویان نیز شغل ایجاد شود.

مدیر دفتر برنامه و مدیریت توسعه شهری تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه نیز که با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد. هم افزایی میان اتحادیه تاکسیرانی و بنیاد شهید صورت گرفته است و امید داریم به سمتی حرکت کنیم که به نحو مطلوب از ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه استفاده شود.

در ادامه این جلسه مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی نیز با اشاره به اینکه اتحادیه تاکسیرانی مجری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه تاکسیرانی در کشور است، اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تا کنون 71 هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کردیم و 61 هزار تاکسی نیز تحویل دادیم و 10 هزار تاکسی هم فرآیند اسقاط بدون جایگزین را طی کردند.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده یکی از طرح‌های موفق دولت است، گفت: برای سال جاری نوسازی 40 هزار تاکسی را در دستور کار داریم که این اقدام یکی از مهمترین اقدامات اتحادیه تاکسیرانی است.

ضامنی در ادامه اضافه کرد: اعتقاد داریم همه دستگاه‌ها بایستی همکاری کنند تا مقوله اشتغال حل شود و با توجه به اینکه حوزه تاکسیرانی اشتغال پایدار است. تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه منعقد کردیم که در تفاهم نامه اول با کمیته امداد امام خمینی (ره) 5000 دستگاه تاکسی واگذار شد و در تفاهم‌نامه امروز هم که با بنیاد شهید منعقد کرده‌ایم نیز 5000 دستگاه به فرزندان ایثارگران که واجد شرایط دریافت تاکسی هستند واگذار می‌شود و امیدواریم با این اقدامات در کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) اشاره کرد و گفت: در سرویس مدارس نیز هر از گاهی شاهد وقوع اتفاقات ناگواری هستیم. به همین منظور در تفاهم‌نامه‌ای مشترک با آموزش و پرورش و وزارت کشور سامانه سپند را طراحی کردیم که در روزهای آتی از آن رونمایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اظهار کرد: امسال دو اولویت اساسی در بنیاد شهید داریم که یکی از آنها رفع مشکل بیکاری برخی از فرزندان ایثارگران است.

وی ادامه داد: اکثر ایثارگران از سن کار گذشته‌اند و عموما فرزندان جانبازان و شهیدان و ایثارگران در سن اشتغال هستند و دغدغه آنان نیز فرزندان‌شان است که این اتفاق می‌تواند. بنابراین ایجاد 5000 شغل برای این افراد کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم با این کار مشکل بیکاری ایثارگرانی که تحصیلات عالیه ندارند و امکان استخدام نیز برای آنها فراهم نیست حل شود. همچنین به این افراد برای دریافت تاکسی 20 تا 25 میلیون تسهیلات می‌دهیم و فرزندان ایثارگرانی که درصد جانبازی آنان بالا است در اولویت دریافت تاکسی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید