افت اس‌اندپی و داو جونز در معاملات وال‌استریت

    کد خبر :289652

پس از این که سقوط سنگی در قیمت‌های نفت، بر سهام انرژی فشار وارد کرد، اس‌اندپی و داوجونز افت کردند، اما با رشد سازندگان تراشه کامپیوتری و سهام خرده‌فروشی، میزان ضررها محدود شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در پایان معاملات جمعه (بامداد امروز)، پس از این که سقوط سنگی در قیمت‌های نفت، بر سهام انرژی فشار وارد کرد، اس‌اندپی و داوجونز افت کردند، اما با رشد سازندگان تراشه کامپیوتری و سهام خرده‌فروشی، میزان ضررها محدود شد.

پس از این که عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند آمادگی این را دارند که کاهش تولیدات خود را، که باعث بالا رفتن قیمت‌ها تا رکوردهای سال ۲۰۱۴ شده است، تسهیل کنند، قیمت نفت آمریکا ۴ درصد سقوط کرد.

شاخص انرژی اس‌اندپی ۲.۶ درصد سقوط کرد و بدترین سقوط درصدی روزانه خود را از اوایل فوریه تا کنون به ثبت رساند. در بین شرکت‌های انرژی که بیشترین فشار را بر شاخص اس‌اندپی وارد کردند، سهام شورون ۳.۵ درصد و سهام اکسون موبایل ۱.۹ درصد سقوط کردند.

شاخص صنعتی داوجونز ۵۸.۶۷ واحد یا ۰.۲۴ درصد افت کرد و به ۲۴۷۵۳.۰۹ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۶.۴۳ واحد یا ۰.۲۴ درصد پایین آمد و به ۲۷۲۱.۳۳ واحد رسید؛ اما کامپوزیت نزدک ۹.۴۳ واحد یا ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به سطح ۷۴۳۳.۸۵ واحد ارتقاء یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید