هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی در یمن/”ائتلاف عربی اجازه واردات را بدهد”

    کد خبر :289455

سازمان ملل از دولت مستعفی یمن و ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواست محدودیت‌های اعمال شده بر ورود مواد غذایی و سوخت در بنادر تجاری یمن را کاهش داده و به تسهیل امدادرسانی‌ها کمک کنند.
به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مارک لوکاک، هماهنگ‌کننده امور انسانی و امدادرسانی در شرایط اضطراری سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره وضعیت یمن هشدار داد، اگر اقداماتی عملی و سریع انجام نشوند، احتمالا تا پایان سال جاری میلادی ۱۰ میلیون یمنی با خطر گرسنگی مواجه می‌شوند.

لوکاک ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به کاهش واردات مواد غذایی از گذرگاه‌های مشرف به دریای سرخ گفت: مشکلات ارزی و بحران نقدینگی در سیستم بانکی یمن از قدرت و توان بازرگانان برای واردات کاسته‌اند.

این مسئول سازمان ملل گفت: واردات تجاری شامل موادغذایی و سوخت همچنان بسیار کمتر از میانگین خود پیش از محاصره یمن است و اگر شرایط بهتر نشود، ۱۰ میلیون تن دیگر نیز به گروه‌های در معرض خطر گرسنگی ملحق خواهند شد.

وی افزود: اعتبار شرکت‌های باربری نیز به دلیل تاخیرها به ویژه تاخیرهای ناشی از بازرسی‌های ائتلاف عربی تضعیف شده است. با وجود اینکه در پی فشارهای بین‌المللی محاصره یمن لغو شد اما ائتلاف عربی بازرسی کامیون‌ها را تشدید کرد.

گزارش‌های میدانی سازمان ملل حاکی از آن است که یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه است و در این کشور حدود ۸.۴ میلیون نفر با کمبود شدید غذا و خطر گرسنگی مواجه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید