سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها در چابهار

    کد خبر :289362

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه علاوه بر موارد داخلی، قرارداد با شرکت IPGL هند نیز مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این قرارداد با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری جهت تامین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، راستاد در سفر به بندر چابهار افزود: بر اساس توافق با این شرکت هندی انتظار می‌رود تا اواسط تیرماه سال جاری بهره‌برداری موقت از پایانه بندری چابهار آغاز شود.

وی در مورد برنامه‌های آتی در نظر گرفته شده برای بندرشهیدبهشتی چابهار، عنوان کرد: ۴۰۰ هکتار از اراضی چابهار را در پسکرانه تملک کردهایم تا بندرشهید بهشتی چابهار بتواند نقش و جایگاه خود را به عنوان حلقه اتصال دهنده کشورهای حاشیه اقیانوس هند به کشورهای آسیای میانه ایفا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهیدبهشتی چابهار اعلام کرد: سرمایه‌گذاری این پروژه یک شرکت داخلی است که میزان ۲۸۰۰ میلیارد ریال را مدنظر قرار داده است.

راستاد ادامه داد: اشتغالزایی ایجاد شده در این پروژه به صورت مستقیم ۷۵ و به صورت غیرمستقیم ۱۷۵ نفر است و ظرفیتی معادل ۱۵ میلیون تن خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هکتار زمین به این پروژه اختصاص می ‌یابد، گفت: تجهیزات این طرح شامل واگن تیپلر، بلت کانوایر، ریکلایمر، استاکر، شیپ لودر و شیپ آنلودر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در مورد تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار نیز، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه توسط بخش خصوصی معادل ۱۲۴۰ میلیارد ریال است و ظرفیتی معادل ۱۵۰ هزار تن خواهد داشت. این درحالی است که زمین مورد نیاز این پروژه ۵ هکتار است و مدت پیش بینی قرار داد ۴۰ ساله خواهد بود.=

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید