مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی در تحقیقات کیفیت هوای نیوزیلند

    کد خبر :289208

دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در نیوزیلند طی یک پروژه چهار ماهه به دانشمندان کیفیت هوای این کشور کمک می‌کنند تا درمورد آلودگی‌های شهرشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به گزارش ایسنا، یک دانشمند کیفیت هوای موسسه ملی تحقیقات آب‌وهواشناسی (NIWA) با بیان اینکه این موسسه به درک بهتری از زمان و مکان انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز دارد، گفت: ما فکر می‌کنیم دانش‌آموزان می‌توانند در این مورد به ما کمک کنند و به ما نشان دهند که دودها از کجا آمده و در زمستان‌ها به کجا می‌روند.

الکساندرا، شهری که این پروژه در آن اجرا می‌شود به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای نیوزیلند شناخته شده و مکررا از استانداردهای ملی کیفیت هوا تخطی می‌کند.

NIWA یک حسگر ارزان قیمت به عنوان ODIN یا “گره اطلاعات ذرات فضای باز” ارائه داده که معمولا به تیرهای چراغ برق متصل شده و نظارت و کنترل هوای محلی را برای مناطق مختلف تسهیل می‌کند.

NIWA قصد دارد تا پایان زمستان 100 حسگر ODIN را در سراسر شهر الکساندرا نصب کند. این حسگرها اطلاعات کیفیت هوا را در زمان‌های مشخص ارسال می‌کند و این امکان را به محققان می‌دهد که بتوانند تصویری از نحوه تغییر روز به روز و مکان آن در منطقه را داشته باشند.

همچنین یک نسخه تعدیل شده از این حسگرها در مدرسه مونتاژ خواهد شد و به دانش‌آموزان داده می‌شود تا آن را به خانه برده و تصویری از ذرات و دودی که در خانه آنها تولید می‌شود و وجود دارد داشته باشند.

این پروژه فرصتی است برای کودکان تا داده‌هایی که برای آنها واقعی و شخصی محسوب می‌شوند را بهتر درک کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دانش‌آموزان این مدرسه به عنوان گروهی آزمایشی به دانشمندان کمک می‌کنند تا نحوه برخورد مستقیم شهروندان با دانش کیفیت هوا را با هدف گسترش وسیع‌تر این برنامه در جامعه تا سال آینده، درک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید