تلاش فعالان محیط زیستیِ انگلیس برای منع تردد خودرو در اطراف مدارس

    کد خبر :289191

اعضای یک کمپین هوای پاک در انگلیس خواهان ممنوعیت تردد خودروهای والدین دانش‌آموزان در اطراف مدارس شده و از دولت خواسته‌اند با اجرای این طرح از حجم سموم موجود در هوا و تاثیرات منفی آن بر کودکان بکاهند.

به گزارش ایسنا، گروه‌های زیست محیطی و پزشکان نسبت به تاثیرات جدی آلودگی هوا بر کودکان هشدار داده و گزارش سال گذشته گاردین نشان داد که هزاران کودک انگلیسی در معرض خطر سطح خطرناکی از آلودگی هوا در محیط اطراف مهدکودک‌ها، مدارس و دانشکده‌ها قرار دارند.

در حال حاضر آمارهای جدید وزارت حمل و نقل انگلیس نشان می‌دهد که از هر چهار خودروی در حال تردد در ساعات اوج ترافیک یک خودرو متعلق به والدینی است که فرزندان خود را به مدارس می‌برند.

اعضای کمپین هوای پاک انگلیس در نامه‌ای به وزیر حمل و نقل این کشور خواسته‌اند تا مقامات محلی رانندگی در اطراف مدارس را به خصوص در ساعات اوج ترافیک ممنوع کنند چراکه این خودروها علاوه بر افزایش آلودگی هوا به افزایش بار ترافیکی و خطرات جاده‌ای منجر می‌شوند.

همچنین پیاده‌روی دانش‌آموزان تا مدارس علاوه بر بهبود کیفیت هوا روشی مناسب برای تحرک بیشتر کودکان و زندگی سالم‌تر و شادتر برای آنان است و باعث می‌شود آمادگی بیشتری برای یادگیری داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 2000 مدرسه ابتدایی در انگلیس در نقاط آلوده قرار دارند و 42 درصد از والدین نسبت به سطوح بالای آلودگی هوا در اطراف مدارس کودکان خود نگرانند.

آلودگی هوا که می‌تواند باعث بیماری‌ها و ناتوانی‌ها و مشکلات طولانی مدت در سلامت افراد شود، سالانه باعث مرگ زودرس 40 هزار نفر در انگلیس می‌شود و با توجه به اینکه کودکان برای مدت طولانی‌تری در معرض آلاینده‌های هوا قرار دارند، جذب و نگهداری این آلاینده‌ها در بدنشان طولانی‌تر بوده و نسبت به آن آسیب‌پذیرتر هستند.

مدیر سیاست و ارتباطات بنیاد ریه انگلیس با بیان اینکه این طرح اگرچه بسیار مناسب است اما کافی نبوده و اقدامات محلی و ملی بیشتری مورد نیاز است گفت: سموم موجود در آلودگی هوا باعث ایجاد آسم و مشکلات مزمن ریوی می‌شود و صدمه به ریه‌ها در سنین پایین غیرقابل جبران است. به همین دلیل سطوح بالای آلودگی هوای اطراف مدارس بسیار نگران کننده است.

هفته گذشته انگلیس و پنج کشور دیگر به دلیل عدم رسیدگی به مقررات مربوط به آلودگی هوای بیش از حد، به بالاترین دادگاه اروپا کشانده شدند و در صورتی که انگلیس در طول مهلت قانونی که به آن داده شده به شرایط موجود رسیدگی نکند با جریمه‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

به گزارش گاردین، سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلیس اعلام کرده دولت برای مناطق روستایی جایگزین‌هایی به جای رانندگی تا مدارس در نظر گرفته و همچنین دولت برای حمل و نقل سبز و تشویق به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی که به بهبود کیفیت منجر می‌شود، 3.5 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید