۵۴ نماد بورسی تحت احتیاط و مشمول فرایند تعلیق

    کد خبر :289178

در حالی شاخص بورس اوراق بهادار تهران در این هفته با رشد ۵۰۵ واحدی همراه شد که همزمان ۵۴ نماد بورسی به دلایل مختلف تحت احتیاط یا مشمول فرایند تعلیق هستند.

بورس اوراق بهادار در این هفته در حالی به کار خود پایان داد که ۵۴ نماد به دلایلی مانند زیان ده شدن شرکت طی دو سال مالی متوالی، عدم ارایه صورت‌های مالی تلفیقی یا به دلیل مشمول شدن ماده ۱۴۱ قانون تجارت تحت احتیاط یا مشمول فرایند تعلیق هستند.

به گزارش ایسنا، در پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۵۰۵ واحد از رقم ۹۴ هزار و ۹۴۰ تا تراز ۹۵ هزار و ۴۴۵ بالا رفت.

شاخص بازار اول نیز در طی این مدت با رشد ۳۵۷ واحد از تراز ۶۷ هزار و ۶۱۴ تا تراز ۶۷ هزار و ۹۷۱ بالا رفت. همچنین شاخص بازار دوم با بیش از هزار واحد رشد پس از مدتی تراز ۲۲ هزار و ۳۳۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور در پنج روز کاری بورس تهران شاهد افزایش ۵۴۵ واحدی بود و توانست تا رقم ۱۰۱ هزار و ۹۳۱ بالا رود. در عین حال شاخص صنعت با ۵۱۰ واحد رشد تا رقم ۸۵ هزار و ۶۰۳ افزایش یافت.

لازم به توضیح است که ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت می گوید اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد، باید در همان جلسه و با رعایت مقررات قانون تجارت، سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید