ایمن سازی 414 تقاطع از شریان های حیاتی پایتخت

    کد خبر :289143

ایمن سازی شریان های حیاتی در تهران، به ویژه در محل هایی که دارای تقاطع با یکدیگر در زیر زمین هستند، برای جلوگیری از تکرار حادثه شهران ضروری است و این موضوع اکنون در دستور کار سازمان های مسئول قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در سلسله برنامه آشنایی شهرداران مناطق با وظایف روسای ستادهای مدیریت بحران که با حضور شهردار منطقه 7 و هیات همراه برگزار شد ، ضمن اعلام این مطلب گفت: حادثه شهران نشان داد که محل های تقاطع شریان های حیاتی مثل آب، برق ، گاز و مخابرات از حساسیت بالایی برخوردار است و فرونشست زمین بر اثر عوامل مختلف از جمله ایجاد حفره های ناشی از شسته شدن خاک بر اثر فرسودگی لوله های آب یا عبور قنات های سرگردان می تواند حوادثی مشابه حادثه شهران را تکرار کند. از همین رو 414 نقطه دارای تقاطع و محل های حساس شناسایی شد و برنامه ایمن سازی شریان های حیاتی از جمله نصب شیرهای قطع کننده گاز در دستور کار سازمان های خدمات رسان قرار گرفت که باید به صورت مستمر اجرایی شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران نیازمند توجه بیشتر است به ویژه آنکه با رشد و توسعه شهری طی سال های اخیر از یک سو و از سوی دیگر ظهور حوادث و مخاطرات نو، با آسیب پذیری بیشتری مواجه هستیم، افزود: براساس توصیه های جهانی باید از اجرای برنامه های صرفاً دارای رویکرد مقابله به سوی برنامه های دارای رویکرد مدیریت ریسک و کاهش مخاطرات حرکت کرد که اتکای آن باجرای طرح های پیشگیرانه است و تحقق اهداف ترسیم شده شهر تاب آور است.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد: بر همین اساس مخاطره شناسی اهمیت زیادی دارد و سند کاهش خطرپذیری محلات بر همین اساس تهیه شده و با طی مراحل نهایی آن، نقشه راه کاهش و ریسک مخاطرات تهران با تفکیک محله بدست می آید.

براساس گزارش شهرنوشت، وی با بیان اینکه در این سند 38 شاخص آسیب پذیری لحاظ شده است و راهکارهای اجرایی آن با بهره گیری از نظرات ساکنان محلات پیشنهاد شده است، افزود: اقدامی بی بدیل به شمار می آید که برای نخستین بار در کشور در تهران تجربه می شود و الگویی برای سایر شهر ها نیز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید