چین خرید فلزات به یوآن را در بورس فلزات لندن آغاز می‌کند

    کد خبر :289120

مدیر اجرایی ارشد بورس لندن گفت: قراردادهای پیش‌خرید فلزات به یوآن چین به زودی در بورس فلزات لندن (ال‌ام‌ای) آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، متیو کمبرلین، مدیر اجرایی ارشد بورس لندن گفت: قراردادهای پیش‌خرید فلزات به یوآن چین به زودی در بورس فلزات لندن (ال‌ام‌ای) آغاز به کار می‌کنند.

کمبرلین در مصاحبه با روزنامه «سوز چاینا مورنینگ پست» گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران محصولات ما را به دلار آمریکا خریداری می‌کنند. ما مطمئنا خواستار بررسی امکان آغاز به فروش محصولات به یوآن هستیم.

بورس فلزات لندن تحت مالکیت بورس هنگ‌کنگ و بورس اچ‌کی‌ای‌اکس قرار دارد و درحال حاضر به تاجران اجازه می‌دهد از ارز چینی به عنوان یک ارز جانبی استفاده کنند. در جولای گذشته بورس اچ‌کی‌ای‌اکس هم شاخص خریدوفروش طلا به یوآن را به راه انداخت.

مدیر اجرایی ارشد بورس فلزات لندن، مشخص نکرد که دقیقا از چه زمانی قراردادهای جدید فلزات در لندن شروع به دادوستد خواهند کرد. هرچند طبق گزارشات متعدد کمبرلین کاملا مطمئن است که درحالی‌که ارز چینی هر روز بیشتر و بیشتر در فاینانس جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قراردادهای پیش‌خرید با پشتوانه یوآن، برای موفقت طراحی شده‌اند.

او می‌گوید: سرمایه‌گذاران چینی قطعا در بورس فلزات لندن بسیار فعال هستند. آنها از طریق شرکت‌های کارگزاری چینی که اعضایی از بورس فلزات لندن هم هستند و یا از طریق شرکت‌های غربی، دادوستدهای خود را انجام می‌دهند.

«ما معتقدیم با افزایش تعداد تاجران چینی در بازارمان، شرکت‌های چینی بیشتری مایل‌اند به بورس فلزات لندن بپیوندند.»

نزدیک به ۱۰ سال پیش، وقتی که پکن اجازه داد یوآن در تجارت و سرمایه‌گذاری استفاده شود، اولین گام‌ها برای بین‌المللی کردن ارز چینی برداشته شد. در سال ۲۰۱۶، یوآن به یک ارز با امتیاز ویژه ذخیره ارزی در جهان (اس‌دی‌آر) تبدیل شد (صندوق ذخیره ارزی ویژه صندوق بین‌المللی پول) و در سبد ارزهای مهم جهان در کنار دلار آمریکا، ین ژاپن، یورو و پوند انگلیس، قرار گرفت. این حرکت به یوآن اعتباری به عنوان یک ارز ذخیره جهانی اعطا کرد.

در اوایل امسال، چین که بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است، یک شاخص خریدوفروش نفت تحت حاکمیت یوآن به راه انداخت که در جلسه اول معاملات نزدیک به ۲۷ میلیارد یوآن (۴ میلیارد دلار) تبادلات را به خود جلب کرد. این قراردادهای پیش‌خرید نفت با استقبال سرمایه‌گذارانی از داخل و خارج چین روبرو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید