سرنوشت سربازان معتاد چه می شود؟

    کد خبر :289102

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در قالب رویکرد اجتماع‌ محور از طرف سازمان بهزیستی کشور در سربازخانه‌ها و اماکن نظامی اجرا می‌شود، طرح پیشگیری از اعتیاد و راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای در این خصوص است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسته‌های آموزشی و ارائه سی‌دی‌هایی با محتوای پیشگیری از اعتیاد به سرباز‌ها که جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور در محیط پادگان را تشکیل می‌دهد و توزیع آن در میان سربازان از جمله اقداماتی است که سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از اعتیاد در سربازخانه‌ها اجرا می‌کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: تا جایی که مدیران مجموعه‌های نظامی و سربازخانه‌ها به سازمان بهزیستی کشور اجازه ورود بدهند، عوامل اجرایی طرح‌های پیشگیری به موضوع پیشگیری از اعتیاد سربازها وارد می‌شوند و آموزش‌های لازم را به جامعه هدف در پادگان‌ها ارائه می‌کنند.

عباسی یادآور شد: اگر در جریان اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در سربازخانه‌ها سربازی مبتلا به اعتیاد شناسایی شود، برای طی کردن سیر درمانی با صلاحدید مدیران پادگان‌ به مرخصی می‌رود و خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می‌کنند. در واقع بسته به نوع درمان و شدت اعتیاد سربازانی که مبتلا به اعتیاد شناسایی می‌شوند، مرخصی مورد نیاز برای آنها تعیین شده و سربازان فوق تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر:وی در ادامه تاکید کرد: بسته‌های آموزشی که به سربازها در سربازخانه‌ها ارائه می‌شود، مواردی چون مهارت‌های حل تعارض، کنترل و مهار اضطراب و استرس و البته آموزش قدرت نه گفتن در مواقع تعارف موادمخدر از طرف دوستان و گروه همسالان را شامل می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید