وزیر دفاع انگلیس خواستار افزایش بودجه نیروی دریایی شد

    کد خبر :289100

روسیه‌هراسی ابزار اصلی وزیر دفاع انگلیس برای توجیه درخواست خود مبنی بر به‎روز‏رسانی و افزایش بودجه نیروی دریایی بریتانیا تلقی می ‏شود.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس بار دیگر از ابزار روسیه‌هراسی برای افزایش بودجه نیروی دریایی بریتانیا استفاده کرد.

وی در این‌باره مدعی شد: تحت ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین، فعالیت زیردریایی‌های روسی در آتلانتیک شمالی ۱۰ برابر شده حال‌آنکه این همه ماجرا نیست.

ویلیامسون ادامه داد: سال ۲۰۱۰ میلادی، نیروی دریایی روسیه فقط یک بار به آب‌های سرزمینی بریتانیا وارد شد حال آنکه طی سال میلادی گذشته (۲۰۱۷)، انگلستان ۳۳ بار با چنین مواردی روبرو شده است.

وی در نهایت به همین بهانه، خواستار حمایت به‌جا از نیروی دریایی در راستای فراهم آوردن ابزاری شد که به وظیفه آنها در راستای تامین امنیت انگلستان کمک کند.

این درحالی است که ماه میلادی فوریه نیز، ویلیامسون در اظهاراتی روسیه‌هراسانه، خواستار به‌روزرسانی نیروی هوایی انگلستان شد.

حتی این احتمال مطرح است که وی به دنبال برنامه‌ای برای به‌روزرسانی کلیه نیروهای مسلح انگلستان تا بازه زمانی تابستان امسال باشد.

از سوی دیگر، ویلیامسون در ماه‌های اخیر دچار تنش‌هایی با فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلستان شده است. هاموند خواستار کاهش بودجه نظامی کشور است و می‌گوید در صورت عدم انجام این کار، ظرف ۱۰ سال آینده، کسری بودجه نظامی انگلستان به رقم ۲۶.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید